Няма изгледи да се приближим към останалите страни в ЕС по брой жертви, които са много по-малко от тези в България. Това заяви Красимир Георгиев от Асоциация за квалификация на автомобилистите в България, предаде репортер на Novini.bg.
Една пета от катастрофите у нас са предизвикани от млади шофьори, които имат опит под две години. Това означава, че нещо куца в обучението. Над 96 % от инцидентите на пътя са предизвикани по вина на шофьорите, твърдят от бранша.
До днес загиналите у нас са 272 от началото на годината.
"31 часа са недостатъчни за обучение. Има и школи, които предлагат курсове за 250 лева, което само разкрива качеството на обучение", каза още той.
"Целта на всеки курс е кандидатът да вземе книжка. Не остава време за каране през нощта, в тапа и на магистрала. От АПИ искаме карта с местата, на които има най-много произшествия, за да може точно там да минат част от часовете", допълни по темата Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
"МВР подкрепя увеличаването на часовете по кормуване по време на обучението. Първите една-две години след вземането на книжката, водачите продължават практически да се учат", разкри Владимир Андонов от "Пътна полиция".