Николай Рашков: Приемането ни в сухопътния Шенген е абсолютен приоритет, защото всички български граждани търпят загуби

Кадър: Нова телевизия
share

Загубата за българската икономика е над милиард лева годишно заради това, че не сме в сухопътния Шенген. Тази цена я плащат и българските потребители, която е между 15 и 18 процента повече. Поставени сме в ситуация на неконкурентноспособност. Това заяви в сутрешния блок на NOVA Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи.

Той разясни, че стоките излизат по-скъпо за крайния потребител, именно защото камионите чакат твърде дълго време по границите.

Николай Рашков: Шенген е основен приоритет за нас като нация, 75% от транспортните ни компании са с до 5 камиона

„11 часа средно чакане при Русе, например, е безумие. Имало е и случаи, в които се е чакало и над два дни при Видин, Русе и Кулата. Това е загуба за цялата ни икономика, при все че ние сме една от най-бедните държави в Европа“, допълни Рашков.

В България 75% от фирмите са с до пет камиона. Ако имате три камиона и те са блокирани и чакат два дни, вие лишавате от приходи вашата фирма, което е пагубно.  Това са директни загуби за нашата икономика и нашия бранш, подчерта още той.

По думите му е задължително българската държава да отвори тази тема и ясно да заяви, че приемането ни в сухопътния Шенген е абсолютен приоритет за родната икономика и призова час по-скоро да отпаднат невидимите граници спрямо българския бизнес.

Губим над милиард лева годишно без сухопътен Шенген

Разбира се, стриктен контрол на границата трябва да има и той е задължителен. Но тези проверки може да бъдат извършвани по начин, който да не ни забавя на границата. Приоритетът тук е сухопътният Шенген, трябва да бъде сложен на масата час по-скоро, настоя Николай Рашков.

Водещи новини

Още новини