Николай Рашков (СМП): Превозвачите губят 200 млн. евро годишно заради сухопътния Шенген

share

След като вече влязохме в Шенген по въздух и вода, добавяме и гледната точка на Съюза на международните превозвачи, разговор по темата за европейския пакет "Мобилност" и новите ограничения, които налага Зелена сделка - с председателя на УС на съюза Ангел Траков.

„Ние се надяваме България да влезе час по-скоро в Шенгенското пространство по суша. За нас е многостранно това, че просто ни делят да нямаме вход и по суша. Цялото потребление страда от това, защото самите транспортни фирми понасят страшни загуби, които се отразяват и на джоба на крайния потребител. По наши изчисления всеки час, който е изгубен на шенгенските граници, които могат да бъдат в Шенген, ако имаме вход, говоря за Гърция и Румъния, където изчакването е повече от 10-12 часа, струва по 10 евро на всеки един превозвач. По наши сметки, над 150 милиона ние губим само от престоя на границите с Румъния и Гърция. Това се калкулира върху всяка една стока, което на практика го плащат потребителите и несправедливо, според нас“, обясни пред БНР Ангел Траков.

Той подчерта, че организацията е навършила 20 години тази неделя, а за този период от време са постигнати много неща. На Общото събрание на Съюза на международните превозвачи са дискутирани проблемите, които стоят на дневен ред за решаване.

Николай Рашков, СМП: Превозвачите губят по 200 млн. евро годишно от оставането на България извън сухопътния Шенген

„На дневен ред предстои въвеждането на Зелената сделка, която според нас носи допълнителни ограничения за транспортния бизнес. Става въпрос за използването на горивата, които според нас, са много по-екологични от това, което те ни залагат. Тоест биоалтернативните горива, които ние и до днес можем да зареждаме на бензиностанциите, те не го признават като декарбонизации, на спестяване на емисии. А в същото време ни налагат по-високи еко такси в цяла Европа, които самите автомобили не защитават, тъй като не зареждат тези горива. Ние все още гадаем какво искат от нас. Това е проблем, който тепърва ще застане пред нас“, каза още Ангел Траков. 

"При положение, че в България 95% от стокообмена минава по сухопътните ни граници, това, което ще се случи с приемането ни в Шенген, е абсолютно нищо. Сметката се поема от всички нас като потребители, които  плащат между 15 и 18% по-скъпо за всички стоки от бита спрямо западноевропейските потребители. Двеста милиона евро са преките загуби годишно на превозвачите от оставането ни извън сухопътния Шенген", добави Николай Рашков , член на Съюза на международните превозвачи.

Водещи новини

Още новини