Част от бизнеса ще продължи да търпи загуби от това, че страната ни не е допусната до отворените граници по суша в Шенген.
Сред най-потърпевшите са транспортните фирми, защото значителна част от износа ни към Евросъюза е по суша. Двеста милиона евро са преките загуби годишно на превозвачите от оставането ни извън сухопътния Шенген. Това показват данните на Съюза на международните превозвачи. В събота следобед те се събраха в Пловдив, за да обсъдят проблемите пред бранша, свързани с прилагането на европейския пакет “мобилност“ и новите ограничения, които налага „зелената сделка” на Европейския съюз, което ще доведе до по-високи цени на транспортните услуги, информира NOVA.
При положение, че в България 95% от стокообмена минава по сухопътните ни граници, това, което ще се случи с приемането ни в Шенген, е абсолютно нищо. Сметката се поема от всички нас като потребители, които плащат между 15 и 18% по-скъпо за всички стоки от бита спрямо западноевропейските потребители, каза Николай Рашков, член на Съюза на международните превозвачи.
„За бизнеса не се променя абсолютно нищо”, посочи собственикът на транспорта фирма Стоян Филипов. Той допълни, че продължават да чакат по границите, а опашките са километрични. Филипов каза, че в момента българите плащат транспорта четири пъти по-скъпо, тъй като страната ни е остава извън сухопътния Шенген.