Все повече работодатели организират фирмени пътувания и почивки за своите служители.
Димитрина Горанова, която е председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти, посочи пред Bulgaria ON AIR, че от години съществува този интерес.
"Това е сегментът от нашата дейност, който беше най-много засегнат по време на Ковид пандемията. Това е един от секторите, които се възстановиха най-бързо. Хората имаха нужда да се събират. Работодателите, с този недостиг на кадри, търсят алтернативи как да стимулират своите служители, така че работата да е атрактивна и да има добавена стойност", обясни тя в "България сутрин".
Има изцяло почивки, които се считат за награди за най-добре представилите се служители. Има и пътувания, които са свързани с работни срещи, конференции или просто смяна на работната обстановка, стана ясно от думите на госта.
Почивки като наградни пътувания се организират най-често от IT сектора, но и от други сектори. Фирмените пътувания вече се провеждат през седмицата, тъй като хората държат на личното си време и искат да прекарат уикенда със семейството си.
"За поколението Z, което търси динамиката във всичко, това е инструмент за стимулиране на вършене на работа и да си харесваме повече работното място", изтъкна Горанова и добави, че административните пречки пред работодателите не са сериозни и в страната лесно се организират такива почивки.
Оказва се обаче, че капацитетът за провеждане на семинари и конференции е ограничен. Дестинациите в цяла България за голямо събиране се броят на пръстите на ръцете.
Горанова каза още, че българският потребител пътува въпреки инфлацията и не иска да се спира. Разходите за пътуванията ни обаче са по-високи. Някои българи пък си позволяват да заделят десетки хиляди лева за пътуване.
"Хората търсят все по-екзотични и нестандартни места, обиколили са Европа. Круизният туризъм представлява все по-голям интерес за българите", отбеляза Горанова.