Една и съща структура се наблюдава и в регионалното министерство, и в икономическото. В МРРБ се нарича "Автомагистрали", в Министерството на икономиката се нарича Държавна консолидационна компания - категоричен беше икономическият министър Кирил Петков.
"Днес искам да обърна внимание за изграждането на правителствения комплекс. Представете си 90 000 кв. м. административна сграда в София Тех парк, дадена, подписан договор без обществена поръчка за цената от 182 202 000. 182 млн. се дават без обществена поръчка на фирма за пълен инженеринг - проектиране, строителство и авторски надзор", каза министърът.
Той попита защо е нужна 90 000 кв. м. административна сграда, защо такава сграда трябва да се сложи точно в София Тех парк и защо парите се дават на инженеринг без обществена поръчка.
За язовирите 630 млн. са дадени на Държавната консолидационна компания.
"Тя авансира 100% на държавната компания, която е нейна собственост, монтажи. От тези 630 млн. до този момент имаме само десет приключили ремонта. За тези ремонти, при които аз влязох лично в детайл да видя какво се е случило, цифрите, които видях - беше два пъти цената на бетона в сравнение с пазарната цена и пет пъти цената на транспорт", обясни Петков.
"Над близо 80% от фирмите, които са изпълнявали тези договори, са само пак между 7 и 8 фирми. Голяма концентрация на фирми, всичките са с много близки стойности на единични цени независимо къде се намират в България. От трите язовира, които проверих лично, и "Пазар дере", и Злати войвода са изпълени от една и съща фирма, тя ли е най-конкурентната навсякъде в България?", попита Петков.
"Огромни суми от нашите пари са дадени по метод, който не минава през обществени поръчки. Това е разхищение на държавния ресурс", категоричен бе той.
"Кранове на язовири не съм пипал, със сигурност съм много добър и в затревяването на язовирите", каза още той.
В Държавната консолидационна компания виждаме дейности, които ни повдигат веждите, каза още той.
Що се отнася до ББР, Петков заяви, че те днес ще заведат конкретен иск, защото не може двама души да спрат възстановяването на други компании.
Попитан за идеята за държавните бензиностанции и какво се случва с нея, той заяви, че това е абсолютен нонсенс.