100 марки лютеница на пазара са менте

share

Предлагаме около 100 марки лютеница на пазара, които не отговарят на броя на предприятията и са менте, твърдят от бранша.

След създаването на стандарти за основните храни - БДС за млечните, "Стара планина" за месните и стандарт "България" за трите вида хляб - бял "Добруджа" и типов, от днес работна група се захваща с този за лютеницата и кетчупа.

Идеята е на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци /СППЗ/, съвместно с Българската агенция по безопасност на храните /БАБХ/.

Работната група е в широк формат - технолози, научни работници, оперативен контрол, които два-три месеца заедно ще "бистрят" стандарта до постигането на пълен консенсус, посочи изпълнителният директор на БАБХ Йордан Войнов.

Той уточни, че от септември тази година с новата реколта на пазара ще влезе в сила и стандартът за лютеницата.

От бранша обещаха продуктът да е натурален, без консерванти, оцветители и подобрители.

Остава въпросът ще стигне ли родното производство пипер и домати, които да гарантират, че освен по рецептура, продуктът ще е български и по суровини.

Константин Ламбрев, председател на Управителния съвет на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци, признава, че сериозен проблем на бранша в момента е снабдяването с качествени суровини за преработка.

В България през последните 20 години производството на плодове е намаляло с близо 80 процента, а на зеленчуци - с над 60 на сто, каза технологът.

Водещи новини

Още новини