Заложените условия в подписания преди време меморандум със синдикатите няма как да се случат, ситуацията се променя и няма как да не вземем съответните мерки за реформи. Винаги е имало разговори със синдикатите, но когато предложенията ни не им се харесат, те обявяват, че няма диалог.
Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски в сутрешния блок на БНТ.
"Явно в средите на жп обществото не се разбира колко е сериозен проблемът - във всеки един момент всеки кредитор може да да поиска обявяване на несъстоятелност. Дружеството има 800 млн. задължения, които не могат да бъдат обслужени, а и никой в държавата не е доволен от качеството на услугата. Не виждам основания да се настоява държавата още веднъж да налее пари в тази губеща система", посочи министърът.
Според него, за закъснелите реформи отговорност трябва да носят тези, които са ги забавили. "25% от съкращенията ще бъдат на административен персонал. Членовете на Борда на директорите получават около 1000-1200 лв., а директорът - 2500 лв. Средната заплата на служителите в административния персонал е около 850 лв. Ще се закрият най-губещите линии, които генерират загуби отдесетки милиони левове. Населението няма да остане без транспорт, защото за тези места имаме справка, че има алтернативен транспорт, а там където няма, линии няма да се закриват. Очакваме подкрепата на профсъюзите, но и да няма такава, няма да се откажем от започнатите реформи, съобщи Московски.
Той посочи, че въпреки увеличението на цените на билетите за влак от Нова година, те ще останат по-ниски от тези в автобусния транспорт.
"Инвестират се 1,2 млрд. лв. в Национална компания "Железопътна инфраструктура", догодина ще разполагаме с 600 млн. лв. безвъзмездна помощ за закупуване на нови влакове. Нека да извършим реформата и да постигнем една модерна железопътна европейска инфраструктура, в противен случай вървим към фалит", каза още Ивайло Московски.