"Всеки може да избира. Ако някой иска да прекара това лято на цените от 2019 г., може да го направи", заяви в интервю за БНР Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма.
"Предлагаме огромен брой легла на Черноморието и ако влезете в търсачките ще видите както цени, близки до тези от 2019 г., така и по-големи. Пазарът може да приеме определено натоварване на цените, но търговците в туризма винаги се стремят към по-ниска цена и маркетинг на място – да водят до по-големи обороти, а не самата цена, която може да има и отблъскващ характер."
Цените се запазват на нивата от миналата година. Два шезлонга с чадър на плажа няма да надхвърлят 30 лева, увери Драганов.
Туристическият бранш очаква силен летен сезон.
Засега се очертава ръст от 14-17% спрямо предпандемичната 2019 г.
Ранните резервации са най-доброто решение, препоръчва Румен Драганов.
"Когато има ранни записвания, вие избирате най-доброто – като местоположение, като гледка. Първа линия върви с много високо темпо на продажби."
В Турция цените тази година са малко по-високи, отбеляза Румен Драганов.
Местният пазар по правило е най-силен. В Германия например няма как германците да излязат повече, отколкото ще пътуват в самата Германия. В България реализираме над 21 милиона пътувания на българи у нас, за сравнение - в чужбина се осъществяват около 7 милиона пътувания на наши сънародници, поясни той.
"Българите превърнаха селата във вили. Направиха си къщите от баби, дядовци, майки и бащи във вили. Изнесоха си бизнеса там. Отесняха магистралите. А по отношение на пътуванията в чужбина – самолетите са пълни", коментира Драганов.
Той е категоричен, че има следпандемичен бум на пътуванията в световен мащаб, а технологиите допринасят за това голямо движение.