307 фирми за международни превози се оказаха регистрирани на един адрес в Петрич. Това показва проверка на БТВ.
От браншовия съюз - Съюз на международните превозвачи подозират, че част от компаниите, главно собственост на чужденци, возят и печелят без да отговарят на законовите изисквания.
От "Автомобилната администрация" съобщават, че срещу част от фирмите вече е задвижена процедура за отнемане на лиценза им.
На адреса не бяха открити управители, нито технически компетентни лица, единствено два счетоводни офиса.
"Много фирми, които са в търговски регистър, почти ги няма тук на адреса. Ако вече те не отговарят на изисквания се подхожда, поема се процедура по отнемане на съответния лиценз", заявява жена, живееща в района.
На два частни апартамента в друг блок в Кюстендил пък са регистрирани общо около 50 фирми за превози.
"Аз съм адвокат, всички чужденци, които идват в България, съответно ги настанявам на моя адрес, за да има кореспонденция, която да пристига при мен и аз съответно да предавам. Като техен представител, знаете ли имат ли офиси или не?", казва адвокат пред БТВ.
След запитване към Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" потвърдиха, че проблемът с т.нар. "фирми пощенски кутии" не е от вчера.
"От тези 307 фирми през годината сме правили множество проверки. От тях има 58 фирми, които не са доказали финансова стабилност и за тях са започнали производства по отнемане на лицензите. Сега представители на тези фирми са или от счетоводна къща, или адвокати, които когато се стигне до налагане на административна санкция се оказва, че не са упълномощени за това нещо и това създава затруднения за вършене на административно наказателната дейност на агенцията", обяснява Бойко Рановски, директор на ИА "Автомобилна администрация".
За да може българска фирма да превозва товари из Европа, законът изисква да има реален офис с информация от тахографи на камионите, експлатационен център, периодични техничекси прегледи у нас. Също и да гарантира финансовата си стабилност. Някои обаче отговарят на условията само на хартия, разказаха превозвачи.
"Продължават да бъдат проблем, те са и нелоялна конкуренция – по-ниски цени, които обявяват, осигуровки, плащане на горива. Нека НАП провери има ли изобщо нещо по отношение на горива във всяка една такава фирма", призова Емил Николов, офис-мениджър на Съюза на международните превозвачи.
Неизпъленинето на всчики норми на закона поставя на риск и безопасността на превоза, обобщават от транспортния бранш.