София стана домакин на първия по рода си българо-американски туристически форум. На събитието си дадоха среща министърът на туризма Николина Ангелкова, посланикът на САЩ в България н. пр. Ерик Рубин, зам.-кметът на София д-р Тодор Чобанов, представители на бизнеса и браншови организации от двете държави.
Министърът на туризма Николина Ангелкова откри събитието с констатацията, че САЩ са сред 20-те водещи пазара за входящ туризъм на България.
По думите й страната ни е дестинация, позната на американските потребители предимно за културен, природен, еко- и орнитоложки туризъм. Според началничката на туризма обаче възможностите, които страната ни предлага са много повече и това открива „ огромен потенциал и отлични перспективи да увеличим туристите от двете страни“. Министърът на туризма отчете още рекордни резултати в сектора, постигнати съвместно с бизнеса и общините през последните години след създаването на самостоятелното Министерство на туризма.
Двустранният форум продължи с презентации от българска и американска страна, експертите обсъдиха идеи и механизми за увеличаване на интереса на туристите от двете държави.
България е скритият диамант на Балканите. Това сподели по време на форума Живко Иванов, директор управление на активи в Галакси Инвестмънт Груп. По думите му страната ни е позната с невероятните си плажове, минералните си извори, четирите си сезона, с културата, която има над 10 хил. години история. „Ние имаме какво да предложим на чуждестранните туристи. Ето защо промотирането на страната като дестинация е ключова предпоставка за успешното позициониране на българския туристически пазар“. Той допълни, че американският пазар е изключително важен за страната ни. „Това са нашите бизнес туристи, това са инвеститорите, които виждат в лицето на България една модерна страна, която може да даде един успешен продукт не само в туризма, но и във всяка сфера. Галакси Инвестмънт Груп има дългогодишен опит именно в привличането на големи международни имена, като инвестиционният портфейл на компанията през годините включва брандове като InterContinental Sofia, Hilton Sofia, Radisson Blu, Barceló Royal Beach и др. Това са висок клас активи с изключителен потенциал, които оказват силно положително влияние върху имиджа на страната. Смело мога да кажа, че след откриването на InterContinental например, туристите у нас получават обслужване на световно ниво, а хотелът в София е на трето място по качество на услугата сред общо 150-те най-луксозни обекта на веригата в Европа. Той привлича интереса на много нови чуждестранни посетители, включително на дългогодишните гости на веригата от цял свят, дипломати и представители на високопоставени международни делегации“, допълни Иванов.
(платено съобщение)