КЗК разпространи съвети за избор на туроператор

share

Комисията за защита на потребителите (КЗП) оповести препоръки към потребителите при избор на туроператор.

Важни стъпки, които трябва да се предприемат преди избор на услугите на даден туроператор, според комисията са:

1. Потребителят трябва да се увери, че туроператорът е регистриран.
2. От туроператора трябва да се изисква сертификат за застраховка, която да покрие неговата отговорност за причинени вреди вследствие неразплащане със своите контрагенти, неплатежоспособност или несъстоятелност. В случай че туроператорът не предостави договор за застраховка, е разумно потребителят да се откаже от сключване на договор с него.
3. Потребителите трябва да настояват туроператорът да предостави в писмен вид предварителната информация за избрания пакет.
4. Потребителят да изиска от туроператора да представи документа за заплатена застрахователна премия.

При сключване на договор трябва да се изисква:
1. Договорът да бъде в писмена форма.
2. Да бъде издаден ваучер.
3. При заплащане задължително да се изиква документ за платената сума.
4. Най-късно до 7 работни дни преди пътуването туроператорът трябва да предостави в писмена форма информация за името или фирмата, адреса и телефонния номер на свой представител в посещаваното място, а при липса на такъв - да посочи данни за установяване на контакт с него.

„Ако въпреки регистрацията на туроператора, продължавате да изпитвате съмнения относно надеждността му, бихте могли да се свържете поотделно със всеки един от контрагентите му и да проверите дали са направени резервациите в хотелите, в които предстои да отседнете, издадени ли са билетите за транспортните средства, които е предвидено да ползвате и т.н.

Ако договорът не се изпълнява частично, на място можете да потърсите представител на туроператора или да се възползвате от телефоните, които са написани в договора.

По-подробни указания относно ползването на услугите на туроператорите и турагентите можете да прочетете в секцията „Съвети".

През почивните дни 22 и 23 септември от 9.00 до 17.00 часа на телефона на потребителя 0700 111 22 ще отговаря дежурен експерт, който е компетентен да дава съвети относно правата на потребителите при ползването на услугите на туроператор и във връзка със ситуацията с туристите с пакети на „Алма Тур БГ", се посочва в препоръките на КЗП.

Водещи новини

Още новини