"Ауди" (Audi) спира производството си на електрически превозни средства в изпаднала в затруднение фабрика до Брюксел в края на февруари догодина, обявиха от компанията и синдикални представители, предаде Франс прес, цитирани от БТА.
"Ауди", дъщерно дружество на групата "Фолксваген" (Volkswagen), по-рано тази година обяви намерението си да спре производството на своя модел от висок клас Q8 e-tron в завода до белгийската столица, но досега не беше уточнена точна дата.
"Ауди Брюксел" (Audi Brussels) потвърди, че от 28 февруари 2025 г. няма да има повече производство на настоящия модел и следователно дейностите ще приключат", заяви пред Франс прес Людовик Пиньор, представител на белгийския синдикат Се Ен Е (CNE).
Решението на "Ауди" идва ден след като "Фолксваген" обяви плановете си да закрие най-малко три завода и десетки хиляди работни места в Германия, както и да намали с 10 на сто на всички заплати и замразяването им през 2025 и 2026 г. в опит за свиване на разходите си.
Групата "Фолксваген", в която работят повече от 680 000 души в световен мащаб, беше силно засегната от нарастващата конкуренция на ключовия пазар в Китай, особено при сегмента на електрическите автомобили.
Решението за затваряне на завода в Белгия през февруари бе съобщено по време на среща вчера, на която автомобилният производител заяви, че няма да има съкращения (на персонала) преди края на 2024 г., заяви Ян Баетенс, друг присъстващ представител на профсъюза Се Ен Е.
"Ауди" обяви също, че преговаря с нов, все още неназован, потенциален инвеститор, който се интересува от производството на малки превозни средства в белгийския завод, добави Пиньор.
Хиляди работници в автомобилния завод до Брюксел излязоха на протести миналия месец, след като германският автопроизводител обяви плановете си за преструктуриране по-рано през годината.
"Фолксваген" твърди, че съкращенията са необходими, след като се опитва да свие производствените си разходи, преминаването към електрически превозни средства и засилената конкуренция от страна на китайски компании.
Вчера ЕС обяви, че ще наложи от утре - четвъртък (31 октомври) допълнителни мита върху вноса на електрически превозни средства, произведени в Китай, в размер на до 35,3 на сто, които в момента са в размер на 10 на сто.
Европейската комисия предложи налагането на допълнителните тарифи на фона на разследване, което започна през септември 2023 година. То е свързано с огромните субсидии, които правителството в Пекин отпуска на китайските производители на електрически превозни средства.