Потребителското доверие в Германия спада

Getty Images
share

Потребителското доверие в Германия е напът да се влоши през юли, тъй като икономиката не може да получи желаната инерция, предаде ДПА, като се позова на проучване на института "Ге еф Ка" (GfK) и Нюрнбергския институт за пазарни решения.

След растеж в рамките на четири поредни месеца индексът на потребителския климат неочаквано спада до -21,8 пункта през юли спрямо -21 пункта през юни. Очакванията бяха за ръст до -19,4 пункта.

През юни очакванията за доходите и за икономиката като цяло спадат леко, а желанието за купуване стагнира. От друга страна желанието за спестяване се покачва с 3,2 пункта до 8,2 пункта. Индексът на очакванията за доходите спада с 4,3 пункта до 8,2 пункта.

Френското потребителско доверие през май остава стабилно, а италианското расте

Основната причина за спада е ръстът на инфлацията. През май тя се покачва до 2,4 на сто сто и се отдалечава от желаната цел от 2 на сто. Индексът на икономическите очаквания през юни спада със 7,3 пункта до 2,5 пункта, тъй като надеждите за бързо икономическо възстановяване намаляват.

Според икономиста от Ай Ен Джи Карстен Бжески дори и Европейското първенство по футбол, което се провежда в Германия, не е в състояние да подобри потребителското доверие, отбелязва БТА.

Водещи новини

Още новини