Износът на френски козметични продукти през 2023 г. е нараснал с 10,8 на сто на годишна основа до 21,3 милиарда евро, като най-много продукти са поели към съседни европейски страни. Това съобщи днес в Париж Федерацията на козметичните компании (FEBEA), цитирана от ДПА.
Германия, Испания и Италия са били най-големите вносители на френска козметика. Износът за целия ЕС е нараснал с 20,8 на сто до 8,6 милиарда евро.
Извън Европа САЩ са най-големият вносител, следвани от Китай, където експортът е намалял. Износът за Близкия изток също се е понижил, предаде БТА.
През 2022 г. износът на френски козметични стоки се е повишил с 18,8 на сто.
Според браншовата организация Франция е водещият световен производител на козметика, а секторът допринася в много голяма степен за търговския баланс на страната. Над 60 на сто от френското производство е предназначено за износ.
Шефът на Федерацията на козметичните компании Еманюел Гишар заяви, че отрасълът продължава да отчита растеж въпреки огромните разлики на международните пазари, а “Произведено във Франция“ е най-големият коз за сектора.
Като потвърждение на тази информация френският козметичен гигант "Л‘Ореал" (L’Oreal) съобщи днес, че продажбите му през четвъртото тримесечие са се повишили с 6,9 на сто, което все пак е по-бавен растеж спрямо предходните три месеца, съобщи Ройтерс.
Продажбите на компанията с централа в Париж, която притежава марки като "Ланком" (Lancome) и "Мейбълин" (Maybelline) са били на стойност 10,6 милиарда евро.
Френската корпорация "Керинг" (Kering), част от която е и производителят на парфюми и бижута "Бушрон" (Boucheron), обаче е регистрирала понижение с 4 на сто на продажбите през четвъртото тримесечие заради спада в търсенето на луксозни модни стоки, предаде Ройтерс. Тя се опитва да вдигне на крака водещата си марка "Гучи" (Gucci), като е отчела по-добри резултати в САЩ и Европа.
Продажбите на "Керинг" през последните три месеца на годината са били на стойност 4,97 милиарда евро.