Германската автомобилостроителна корпорация "Фолксваген" (Volkswagen Group) съобщи, че е постигнала увеличение от 7,5 на сто на продажбите си в глобален мащаб през първите три месеца на годината, когато е доставила малко над 2 милиона превозни средства, предаде ДПА.
Концернът е постигнал ръст от 42 на сто при продажбите на електрически превозни средства (141 000), след като през миналата година производството им беше сериозно засегнато от проблемите с веригите на доставки. Близо половината от тях (около 70 000 превозни средства) са от серията електрически модели на "Фолксваген" - "Ай Ди" (ID).
Германската автомобилостроителна група отчита подобряване на доставките на електронни компоненти от началото на тази година.
Продажбите на "Фолксваген" в Китай обаче остават на ниско равнище. "Фолксваген" отчита спад от -14,5 на сто на най-важния си пазар, отбелязва ДПА, цитирани от БТА.
Корпорацията, в която влизат марки като "Ауди" (Audi), "Сеат" (Seat), "Шкода" (Skoda), "Порше" (Porsche), "Бентли" (Bentley) и "Ламборгини" (Lamborghini), регистрира намаление на продажбите си и на пазарите в Централна и Източна Европа, с -5,8 на сто.
За сравнение, в Западна Европа германската корпорация е продала с +26,9 на сто повече превозни средства, а в Северна Америка - с +22,1 на сто повече.