Връщането на закупена стока е един от начините за удовлетворяване на рекламация в случай на дефект, без проява на несъответствие потребителите могат да се откажат от сделката в срок от 14 дни само ако са я сключили през интернет. Това са възможностите за отказ от покупка, предвидени в Закона за защита на потребителите, който е в синхрон с европейското законодателство, припомнят от Комисията за защита на потребителите (КЗП).
Една от хипотезите, в които потребителите могат да върнат закупена стока, е при дефект, проявил се в законовия гаранционен срок (до две години от датата на покупката) или в периода на валидност на търговската гаранция, съгласно условията в нея. След предявяването на рекламация пред търговеца, той следва да ремонтира безплатно за потребителя дефектната стока или да я замени с нова в срок от един месец. Ако не успее, трябва да направи отбив от цената или да върне парите на клиента.
До връщане на парите може да се стигне и когато дадена стока в двугодишния гаранционен срок отново прояви дефект, след като вече три пъти е била ремонтирана. Връщането на закупена от традиционен магазин стока без дефект или след изтичане на 14-дневния срок при сделките от разстояние и извън търговски обект е въпрос единствено на добра търговска практика и не е нормативно уредено, уточняват от КЗП.