Финансови резултати на Байерсдорф за първото полугодие

share

Байерсдорф Централна и Източна Европа (ЦИЕ) печели от стабилизирането на козметичните пазари в региона, особено що се отнася до марките NIVEA и Eucerin и може да отбележи ръст в продажбите от 3,5% и 8,6% в България. Компанията утвърждава лидерските си позиции в 7 пазарни сегмента на българския пазар.

През първата половина на годината продажбите на Байерсдорф ЦИЕ са в размер на 150 милиона евро, което представлява увеличение от 3.5 %. В България (имат се предвид консолидираните продажби на България, Македония и Албания; пазари, управлявани от Байерсдорф България) продажбите за първото полугодие са с 8,6 % повече от предходната година.

През 2011 марката-икона NIVEA празнува своята 100-годишнина. Байерсдорф България от своя страна отбелязва своето 10-годишно присъствие на българския пазар.

Козметичният пазар на ЦИЕ отново се развива с положителен темп от 2.4 %
По отношение на разходите за козметика в страните от Центална и Източна Европа изглежда е преодоляно най-сериозното ниво на кризата (единственото изключение е Хърватска, чието потребление на козметика е с 2.3% по-ниско от миналогодишното). Международните търговски вериги също засилват позициите си в ЦИЕ и увеличават дела си в общите продажби от 52.7 % до 53.3 %.

За първата половина на 2011 г. Байерсдорф ЦИЕ увеличи продажбите с 3.5% - от 145 милиона на 150 милиона евро. На местните пазари в България, Македония и Албания, ръководени от представителството на фирмата в България, продажбите се увеличават общо с 8.6 % и достигат общ размер от 10 милиона евро.

Лансирането на новата серия натурални продукти NIVEA Pure & Natural влива „свежи сили” в динамиката на продажбите, като само в сегмента „Грижа за лицето” продажбите на тези продукти вече са с дял от около 20%.

Допълнително засилване на лидерските позициFи

От всички продуктови категории дезодорантите са тези, които имат най-голям принос за растежа в ЦИЕ, като в България пазарният дял нараства от 22,5% до 23,5%, с което NIVEA още веднъж се утвърждава като силно изявен лидер в тази категория. NIVEA отбелязва много сериозен ръст и в козметиката за лице.


NIVEA – “100 години грижа за кожата за цял живот”

NIVEA – най-голямата марка за грижа за кожата в света** и номер едно в Централна и Източна Европа, концентрира вниманието си върху марката NIVEA по време на стотната й годишнина и даде старт на новата стратегия “Фокус върху грижа за кожата”. Грижата за кожата става все по-важна, което се потвърждава от Euromonitor и последните прогнози за развитието на пазара. Предполага се, че над 40% от целия европейски пазар ще бъде отреден на грижата за кожата в близко бъдеще.


Eucerin – ръст в продажбите

Продажбите на медицинската марка Eucerin в ЦИЕ се увеличават с 10%, а в България – с 9,2%. Този ръст идва предимно от продуктите за грижа за тялото.

Hansaplast
Hansaplast увеличава продажбите си в ЦИЕ с 0.8%, а в България – с 1,7%.

Перспективи

Ирене Симак, генерален директор на Байерсдорф ЦИЕ: “Байерсдорф залага много на изследователската дейност в грижа за кожата вече повече от 125 години и бъдещите ни иновации със сигурност ще се основават на тази наша ключова компетентност”.

Бедрос Калфаян, управител на Байерсдорф България: “Байерсдорф се стреми да предоставя на потребителите иновативни продукти с високо качество на приемлива цена. Ние вярваме в развитието на местния пазар и ще продължаваме да инвестираме в него. Продажбите в България са сред най-динамично развиващите се в региона на Централна и Източна Европа, което доказва, че инвестициите ни са насочени в правилна посока.

Водещи новини

Още новини