"Нова Броудскастинг Груп" излезе с позиция относно твърденията на Васил Божков относно споразуменията за реклама.
Публикуваме съобщението от медийната група без редакторска намеса.
Във връзка с изнесените днес извадки от търговски договори между Нова Броудкастинг Груп ЕООД и дружествата „Национална Лотария“ и „Ню Геймс“, заявяваме, че те са манипулативно и тенденциозно подбрани, и представляват грубо нарушение на действащото законодателство за защита на конкуренцията и личните данни.
Рекламните взаимоотношения на Нова Броудкастинг Груп и „Национална Лотария“ / „Ню Геймс“ започват от 16/07/2012 г. През целия период до 2018 г., рекламодателите „Национална Лотария“ / „Ню Геймс“ постоянно увеличават рекламните си бюджети, в съответствие с ръста на техния бизнес и ефекта от различните телевизионни рекламни форми.
През някои от годините рекламните бюджети на „Национална Лотария“ / „Ню Геймс“ са дори по-високи от тези в последния договор. Срокът на този договор гарантира на рекламодателя фиксирана цена, а не постоянното й увеличение, както при предходните договори.
Избирателно подадената информация не отчита увеличаването на рекламните форми за „Национална Лотария“ / „Ню Геймс“, излъчвани в най-гледаното време в каналите на Нова Броудкастинг Груп, и на преференциални цени.
Нова Броудкастинг Груп винаги е държала на ясното разграничаване между търговска и редакционна политика. Защитавайки тези принципи, през 2018 г. Нова Броудкастинг Груп отрази обективно обществения дебат по предлаганите промени в Закона за хазарта и не зае позиция в полза на рекламодателя. Това стана причина Васил Божков едностранно да оттегли рекламата на „Национална Лотария“ и „Ню Геймс“, както призна и самият Божков в свое интервю от януари 2020 г.
Нова Броудкастинг Груп категорично се противопоставя и не приема опитите да бъде въвлечена в манипулативните тези на Васил Божков.