Всяка година с наближаването на финала по американски футбол в НФЛ, по-известен като Супербоул, нараства интересът към телевизионните реклами.
Обикновено мачът е най-гледаното телевизионно излъчване в САЩ и събира по над 110 милиона зрители. Той също така е голям залог за рекламодателите, които плащат до 5 млн. долара за 30-секундна реклама и се надяват всяка една от тези секунди да е от значение.
Преди Супербоул или не, рекламодателите използват няколко класически тактики в телевизионните си реклами, за да накарат зрителите да харчат средства, пише Business Insider. Ето ги и тях: Те внимателно измислят рекламни послания, които просто не можете да изкарате от главата си.
Според проучване от 2015 г. на Journal of Business Research има три основни фактора, които определят дали хората харесват определено рекламно послание:
• Яснота на посланието
• Изобретателност
• Запознатост с марката
Според проучването също така по-честото излъчване на дадена реклама може да помогне на хората да запомнят рекламното послание, но това не означава, че те ще реагират по-положително на нея, само защото я виждат по-често.
Привличат ни с лесно запомняща се мелодия.
Според проучване на Виенския университет по икономика и бизнес тези кратки мелодийки са ефективни, защото създават спомени, които пък предизвикват емоционална реакция. "Добрата мелодия привлича вниманието на клиента и го/я кара да се замисли отново за продукта; лошата мелодия може да направи една компания известна заради грешните причини или пък да разубеди хората да ползват дадена марка," се казва в проучването.
Прочети повече ТУК.