Край на високия звук на рекламите

share

Край на високия звук на рекламите по телевизията. До това се стигна след споразумение между Съвета за електронни медии, най-големите асоциации на рекламните агенции и радио и телевизионните оператори. От днес те въвеждат единен стандарт за нивото на звука на рекламните послания от малкия екран, информира БНТ.

От днес рекламите с по-високо ниво на звука, които обикновено стряскат задрямалите пред екрана зрители, ще започнат постепенно да намаляват.

Единният стандарт, който ще бъде въведен у нас изцяло след три месеца, е по препоръка на Европейския съюз.

"Ще продължи да има стари реклами, които още могат да звучат високо и дразнещо, но тези, които се появяват сега, за пръв път, новите, те вече всичките ще бъдат според стандартите", поясни Георги Лозанов - председател на СЕМ.

Телевизиите трябва да се сдобият със специален софтуер за контрол на параметрите. Чрез него след 1 юли в ефира могат да се излъчват само рекламните клипове с по-ниски нива на звука. От Съвета за електронни медии признаха, че не очакват нарушения.

"Като имате предвид това, което е обсъждано много пъти, че това не е в полза на никого. Включително и в полза на търговското слово, на рекламите, защото те по-скоро по този начин прогонват аудиторията, отколкото да я привличат", каза още Лозанов.

От СЕМ очакват промените значително да се облекчат аудио средата, а от 1 юли и да разрешат проблема окончателно.

Водещи новини

Още новини