Над шест хиляди клиенти на ЧЕЗ вече са заявили желанието си да получават електронни фактури за електроенергия вместо хартиени по-малко от седмица след въвеждането на услугата, съобщи електроразпределителното дружество, цитирано от агенция "Фокус”.
Електронната фактура стана достъпна за битовите клиенти на дружеството от 1 август.
60% от заявилите електронна фактура са от София. Интерес към новата услуга е отчетен и в Плевен (5%) и Благоевград (3%).
До момента най-предпочитаният от клиентите канал за заявяване на услугата е корпоративният сайт, който е бил използван от 97% от избралите да получават сметката си за електроенергия онлайн.
Освен чрез регистрация на сайта на компанията, заявяването на електронна фактура е възможно с обаждане на денонощната информационна линия на ЧЕЗ или на място, в Центровете за обслужване на клиенти.
За да се регистрират, необходимо е потребителите да знаят своя Клиентски номер и Оторизационен код от хартиената фактура. Бланка на декларацията за заявяване на Електронна фактура ще има и на гърба на месечните фактури на хартиен носител, издадени след 12 август.
Електронната фактура е валиден, електронно подписан данъчен документ и е напълно идентична с хартиения носител. Издаването й се осъществява чрез специализиран клиентски софтуер на ЧЕЗ, който гарантира достоверността й и не позволява нейното манипулиране.