Изтекли документи показват, че медийната компания Cox Media Group (CMG) използва софтуер, наречен "Active Listening". Той слуша разговорите на потребителите чрез микрофоните на техните смартфони и предоставя данни за насочена реклама, пише Futurism.
Според тези документи, CMG използва изкуствен интелект, за да "улови намеренията в реално време", които рекламодателите могат да използват, за да насочват потребителите с конкретни реклами.
CMG твърди, че компании като Facebook, Google и Amazon са клиенти на тази услуга.
След като журналисти се свързаха с Google за коментар, компанията премахна CMG от своята платформа за партньорски програми, а Meta (собственикът на Facebook) обяви, че ще прегледа дали CMG нарушава условията им за ползване. Amazon отрече да е работил с CMG по тази програма, пише dir.bg.
Тази новина е третият случай за една година, в който се разкриват съмнителните практики на CMG за използване на гласови данни.
Компанията твърди, че "Active Listening" е законна и се включва в условията за ползване на приложения, но не дава подробности как точно събира тези данни. CMG таксува рекламодателите $100 на ден за насочване на реклами в радиус от 10 мили, и $200 на ден за 20 мили.