"Гугъл" (Google) скоро ще започне да изисква политическите реклами, в които се използва изкуствен интелект, да бъдат придружени от ясно обозначение, ако изображенията или звуците са били изкуствено променени, предаде Асошиейтед прес.
Генерираните от изкуствен интелект предизборни реклами в "ЮТюб"(YouTube) и други платформи на "Гугъл", в които има променени хора или събития, трябва да включват ясно обозначение, разположено на лесно забележимо за потребителите място, заяви компанията в актуализация от тази седмица на своята политика за политическо съдържание.
Новото правило ще започне да се прилага от средата на ноември, малко по-малко от година преди президентските избори в САЩ. То ще засегне и рекламите преди изборите догодина в Индия, Република Южна Африка, ЕС и други региони, където "Гугъл" вече има въведен процес на проверка за рекламодателите, участващи в избори.
Въпреки че фалшивите изображения, видеоклипове или аудиоклипове не са новост в политическата реклама, инструментите за генериране чрез изкуствен интелект ги правят по-лесни за изпълнение и по-реалистични, посочва АП.
Някои президентски кампании в САЩ - включително тази на губернатора на Флорида Рон Десантис - вече използват технологията.
През април Националният комитет на Републиканската партия пусна изцяло генерирана от изкуствен интелект реклама, предназначена да покаже бъдещето на САЩ, ако президентът Джо Байдън бъде преизбран. В нея бяха използвани фалшиви, но реалистични снимки, показващи заковани с дъски витрини на магазини, бронирани военни патрули по улиците и вълни от имигранти, които създават паника, предава БТА.
През юни кампанията на Десантис сподели рекламен клип, насочен срещу неговия опонент от първичните избори на Републиканската партия Доналд Тръмп, в която бяха използвани генерирани от изкуствен интелект изображения на бившия президент.