"Туитър" (Twitter), който постигна сделка да бъде купен от предприемача Илон Мъск за 44 милиарда долара, съобщи днес, че през първото тримесечие е добавил повече потребители, отколкото са очаквали анализаторите на Уолстрийт, предаде Ройтерс. Приходите обаче са били малко под прогнозите.
Компанията анулира освен това всички предварително поставени цели и прогнози с оглед на предстоящото придобиване.
Дневните активни потребители на мрежата са се увеличили до 229 милиона през първото тримесечие, приключило на 31 март, спрямо 199 милиона потребители година по-рано. Анализаторите очакваха средно 226,8 милиона дневни активни потребители.
"Туитър", който се опитва да се справи с намаляващия брой потребители, работи върху подобряването на насочеността и измерването на рекламата, тества рекламни формати за електронна търговия и влага значителни средства в инициативи като видео реклама.
Илон Мъск е говорил за бизнес модел, базиран върху абонаменти, и премахване на акаунти на ботове, но не е дал ясни насоки как планира да подобри "Туитър", отбелязва Ройтерс.
Социалната мрежа обяви приходи от 1,2 милиарда долара спрямо средна прогноза на анализаторите за 1,23 милиарда долара, според данните от системата за оценка на брокери (IBES) на "Рефинитив" (Refinitiv).
Чистата печалба се е увеличила до 513,3 милиона долара или 61 цента на акция спрямо 68 милиона долара или 8 цента на акция година по-рано.
Акциите на компанията с централа в Сан Франциско поскъпнаха с 0,7 на сто преди началото на търговията днес, отбелязва БТА.