Естония започна пилотно използване на технологична иновация в кризата, причинена от коронавируса, след като правителството помоли хакери да се присъединят към борбата с пандемията, предаде БНР.
Тази седмица е пуснат чатбот – програма, която отговаря на въпроси за вируса на потребители на интернет в реално време, каза Мартен Каеватс - съветник на правителството по дигитализацията. „Засега ботът Суве (лято) може да отговаря на 200 въпроса, но до края на седмицата се очаква да станат 900 или 1000“, каза той.
Каеватс уточни, че програмата може да отговаря на 70 до 85 на сто от задаваните въпроси, а нейната задача е да разтовари кол центровете, създадени във връзка с кризата.
Естонците най-често питат какви са симптомите на коронавируса и къде може да си направят изследвания. Засега Суве отговаря на английски и естонски, но скоро ще може да го прави и на руски, за да обслужва голямата рускоезична общност в страната. Суве е продукт на група хакери, известна като eeBot team, които разработиха основите на програма на хакерски маратон под наслов „Да хакнем кризата“ на 14 март.
„Идеята за национален чатбот бе в умовете на хората и преди кризата, но хакатонът ни даде реален шанс бързо да я реализираме“, заяви Михаела Снопкова, която ръководи екипа на eeBot team. Хакерите използват изкуствен интелект, за да оптимизират начина, по който чатбота разбира различно поставените въпроси.
До момента Естония е съобщила за 369 заразени с вируса, а 7 вече са оздравели.
Novini.bg ви дава възможност да следите актуалните данни за смъртоносния коронавирус в реално време:
Повече за Коронавирус
- най-ново: Вижте последните новини
- лесни стъпки: Как да се предпазим?
- просто ръководство: Какви са симптомите?