Заработи онлайн платформата за спорове при интернет покупки

GettyImages/Gulliver
share

Заработи онлайн платформата на Европейската комисия за решаване на възникнали между потребители и търговци спорове при покупки през интернет /онлайн магазини, платформи, социални мрежи и др./, съобщават от Комисията за защита на потребителите.

Европейската онлайн платформа представлява единен портал за достъп, който позволява на потребителите и търговците в Европейския съюз да уреждат спорове, свързани както с национални, така и с трансгранични онлайн покупки, се уточнява в съобщението.

Това става чрез насочване на споровете към националните органи за алтернативно решаване на спорове/АРС/ - секторните помирителни комисии, които са свързани към платформата. КЗП е администратор на секторните помирителни комисии.

Контактна точка за онлайн платформата за България е Европейският потребителски център към КЗП.

На официалната интернет страница на комисията са публикувани връзки към електронната платформа за решаване на потребителски спорове (http://ec.europa.eu/odr) и достъпния на сайта на ЕК списък на признатите органи за АРС на държавите-членки на Европейския съюз.

Платформата се използва лесно и е достъпна от всички видове устройства, като попълването на формуляра за жалби става в три лесни стъпки, се уточнява в съобщението.

Тя е многоезична и предлага функция за писмен превод в помощ на страните по спора, намиращи се в различни европейски държави. Цялата процедура се провежда онлайн.

Приблизително 117 органа за алтернативно решаване на спорове от 17 държави членки са свързани към платформата.
По данни на ЕК общата тенденция показва, че споровете се решават за максимум 90 дни.

Водещи новини

Още новини