Индия ще задмине САЩ, заемайки второ място в света по брой на интернет потребители, пише TheNextWeb, позовавайки се на материал на The Wall Street Journal. Според данни, публикувани от индийска търговска организация през декември тази година в Индия ще има 402 милиона потребители, което със 150 милиона повече от САЩ. Тези цифри са ориентир за това как най-големите технологични компании в света са започнали да насочват вниманието си върху субконтинента, пише "Фокус".
Населението в Индия притежава малък брой настолни компютри, а широколентовата инфраструктура е разпокъсана и неразвита. Благодарение на разпространението на евтини смартфони обаче хиляди милиони потребители са в състояние да използват глобалната мрежа за първи път.
Друго благоприятно развитие за индийските интернет потребители е цената на трафика. Според авторите на доклада, пакет от 30 мегабайта се продава за 0.17 долара. За сравнение, в САЩ план с 500 мегабайта струва 85 долара, според Международния телекомуникационен съюз (ITU).
В резултат 94 процента от потребителите в Индия разполагат с онлайн достъп чрез мобилния си телефон, формирайки едно от първите в света мобилно интернет население.
Всъщност нарастването на броя на интернет потребителите в Индия едва сега започва. Според Световната банка проникването на интернет остава едва 30 процента. В Китай, например, то е 50 процента, а в САЩ - 87 на сто. Това означава, че стартиращите компании и утвърдените играчи на индийския пазар като Flipkart и Snapdeal имат предимството да очакват гарантиран растеж на потребителската си база.