Робот вместо пиколо. Или динозавър вместо рецепционист. Звучи като сюжет от фантастичен филм тип "Междузвездни войни", но всъщност е съвременна реалност, с която ще се сблъскате, ако посетите нов хотел в Южна Япония.
Тиранозавър Рекс с папионка посреща гостите на рецепцията и ги регистрира. Заместникът му също е робот, но жена, която примигва с очи и говори японски. Трети робот носи багажа им и отключва стаята, пише news7.bg.
Това е запазената марка на хотел Хен-на, което в превод означава "необикновен". "Мозъкът" на този проект е Хидео Савада, изпълнителен директор на туристическа агенция.
В хотела има и други високотехнологични иновации – лицево разпознаване, което позволява на гостите да си влязат в стаята, без да им е необходим ключ. А вътре друг робот изпълнява командите на отседналия в нея да нагласи алармата за събуждане или да настрои осветлението.
Радиатори автоматично увеличават или намаляват температурата си според топлината на тялото на госта. Част от електричеството в хотела е от слънчеви панели.
Хидео Савада настоява, че ползването на роботи не е трик за привличане на вниманието, а цели да се увеличи производителността.
Цените за нощувка в хотела започват от 7000 йени, или 56 долара, но ще се разиграват на търг през пика на туристическия сезон и стая ще наема този, който предложи най-много.
Роботи се грижат за гостите в японски хотел
- 16.07.2015 | 13:54
- 2673