Световната търсачка Google вече е най-скъпата марка в света, според изследване на аналитичната компания Millward Brown, която се занимава с изследване на марки, цитирана от австралийския вестник Courier Mail.
Само за година стойността на Google се е увеличила с 40% и стигна нива до $159 млрд. Битката за върха на класацията миналата година беше спечелена от компанията на покойния милиардер Стив Джобс. Apple вече е на второ място, защото е изгубила 20 на сто от стойността на марката си и сега струва $148 млрд.
За втора поредна година третото място в общия рейтинг се заема от IBM, въпреки че за тази година компютърният гигант бележи спад с 4%, което означава реална оценка от $107 млрд., но все още държи преднина пред четвъртия. Там се нарежда компанията на Бил Гейтс. Стойността на Microsoft се е покачила с 29 на сто в сравнение с миналата година и сега е $90 млрд.
Петото място е за веригата за бързо хранене McDonald`s, която струва $85 млрд.
Най-главоломните изкачвания в таблицата са направили китайския телекомуникационен гигант Tencent и социалната мрежа Facebook. Покачването при китайците е с цели 97% и компанията стига стойност от $53 млрд. А творението на Марк Зукърбърг е добавило 68 процента към стойността си и вече струва $35 млрд., пише в. "Новинар".
Google стана най-скъпата марка в света
- 21.05.2014 | 13:43
- 1700