-
10 май 2011 13:21
- 3675
- 0
Apple изпревари Google като най-скъпата марка в света с прогнозна стойност от $ 153 млрд. в класацията BrandZ на компанията “Милуърд Браун”, част от британския рекламен гигант WPP, съобщи в. “Файненшъл таймс”. През последните 4 години Google доминираше начело в листата, в която участват компании от всички икономически сектори.
Благодарение на успеха на своите водещи продукти като iPhone и iPad технологичният гигант успя да спечели не само потребителите, но и големите корпорации. От 2006 г., когато е създадена класацията BrandZ, досега брандът на Apple е повишил своята стойност със $ 137 млрд. - 859%. Новата оценка е сравнима с пазарната капитализация на компанията, която възлиза на $ 320 млрд. и се е увеличила петкратно за последните 5 години.
Технологичният сектор държи лидерството сред най-скъпите марки. В десетката се намества и McDonald's заради високия ръст на продажбите в развиващите се пазари и обновеното меню, което включва по-здравословни храни като овесени ядки.
Увеличение на приходите през април отчете McDonald's в сравнение с година по-рано. В сметката се включват продажбите на отворените поне от година ресторанти на веригата. От началото на годината акциите на най-голямата ресторантска верига по приходи в света са поскъпнали с 2,5%.
Amazon изпреварва Wal-Mart като най-скъпия бранд в търговията на дребно. Те са оценени съответно на $ 37,6 млрд. (14-о място) и $ 37,3 млрд. (15-о място). В същото време Wal-Mart има 10 пъти по-високи продажби и 5 пъти по-голяма пазарна капитализация, отколкото онлайн магазинът.
Засилва се присъствието на държавите от т. нар. група БРИК - Бразилия, Русия, Индия и Китай, която вкарва 12 свои представителя сред стоте най-скъпи марки.
Въпреки че девет от десетте най-скъпи марки са на американски компании, в десетката се нарежда и китайският телеком China Mobile.
Най-голям ръст на стойността си отчита социалната мрежа Facebook, чийто бранд се оценява на $ 19,1 млрд. (35-о място) - с 246% повече, отколкото преди година.
Общата стойност на стоте най-скъпи марки се увеличава със 17% за последната година, възлизайки на $ 2,4 трилиона. Това се обяснява с нарастването на световната икономика.
В края на март друга класация - “Глобъл 500” на компанията “Бранд финанс”, отреди осмо място на Apple, оценявайки бранда й на $ 29,54 млрд. Там лидерското място се заема от Google - $ 44,29 млрд.
Методиката на двете изследвания е различна. Докато “Глобъл 500” се фокусира върху самата марка, BrandZ оценява приносът на брандовете за продажбите на компаниите и включва прогнози за бъдещ ръст на приходите.
Последвайте канала на
Свързани новини
Дебютният гол на Илия Груев поведе Лийдс към големия финал на "Уембли"
Официално: Левски представи първото си лятно попълнение
Ботев отпразнува Купата из улиците на Пловдив
Очаквана победа за Барселона, неочакван герой на вечерта
Дешан с голяма изненада в списъка на Франция
ЦСКА - София надви Септември (Сф) и се класира за младежката Шампионска лига
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Над 50 000 зрелостници в 759 училища в страната се явяват днес на матура по БЕЛ
17 май 202406:14
Тежко остава състоянието на ранената жена при катастрофа с кола на НСО
17 май 202406:28
Старт на летния сезон!
17 май 202406:19
Слънчев петък ни очаква
17 май 202406:08
Денят е като своеобразен тест, който само добрите хора могат да преминат
17 май 202406:02
Кирил Петков изрази съболезнования на близките на починалия шофьор и разкри подробности за катастрофата
16 май 202420:16
От НСО с първа информация за тежката катастрофа с Кирил Петков, при която загина човек
16 май 202418:52
Борисов коментира катастрофата с Кирил Петков и обяви: Разединението в обществото вече взима застрашителни размери
16 май 202418:09
Административният съд: Да се прекрати промяната на движението в центъра на София
16 май 202419:22