Очаква се продажбите на леки автомобили в Китай да са скочили с 377 процента на годишна основа до около 1,19 милиона бройки през февруари заради ниската база за сравнение миналата година, според днешни данни на браншовата асоциация, цитирани от агенция Синхуа.
На месечна основа продажбите на леки коли, включително седани, спортни високопроходими модели (СУВ) и многофункционални автомобили, бележат спад от 44,9 процента предвид ниското търсене по време на седемдневния празник на пролетния фестивал в страната, сочи предварителната оценка на Китайската асоциация на производителите на леки автомобили, предава БТА.
Организацията очаква този месец автомобилният пазар да се възстанови, подкрепен от ефективния епидемичен контрол и правителствените мерки за насърчаване на потреблението.
Миналия месец пазарът на превозни средства, задвижвани с алтернативни енергийни източници, запази силния си растеж, което допълнително ще стимулира разрастването на автомобилния пазар в страната, изтъква асоциацията.
През януари продажбите на такива коли в Китай скочиха с 290,6 процента на годишна основа 168 000 бройки.
На китайския пазар през 2020 година бяха продадени общо 25,31 милиона коли или с 1,9 на сто по-малко спрямо 2019 година. Тази година браншът очаква увеличение от 4 процента до над 26 милиона продадени автомобила.