Автомобилната промишленост в Европа се подготвя да възобнови работа, тъй като карантинните мерки на континента заради коронавируса постепенно се облекчават и автомобилните доставчици в Италия не искат да изостанат, предаде БТА, цитирайки ДПА.
Волво карс (Volvo Cars), който е китайска собственост, и германският Фолксваген груп (Volkswagen Group), пазарен лидер в Европа, са сред автомобилопроизводителите, които вече обявиха отварянето на заводите си в през идните дни.
В Италия, която стана епицентър на епидемията от коронавируса в Европа, правителството сигнализира, че икономическата дейност ще се възстанови постепенно едва след 3 май, въпреки призивите на индустрията за по-ранен рестарт.
Готови сме да започнем отново на 4 май, но всъщност ще е необходимо да го направим на по-ранен етап, каза пред ДПА шефът на отдела за компоненти в Италианската асоциация на автомобилната промишленост Марко Стела.
Настояваме да можем да възобновим производство още от идния понеделник, добави 47-годишният предприемач.
Тъй като основната част от автомобилостроенето цели да възобнови производство в началото на май, то доставчиците на автомобилни части трябва да действат изпреварващо, за да осигурят продуктите навреме за монтажната линия, отбеляза Стела.
Стела е и главен изпълнителен директор на Дуере туби стайл (Duerre Tubi Style) - производител на изпускателни и горивни системи за спортни автомобили и един от вицепрезидентите на Европейската асоциация на автомобилните доставчици. Дуере туби стайл е разположена в така наречената автомобилна долина в областта Емилия Романя. Централата на компанията е в Маранело, където е главният офис на Ферари (Ferrari).
Известната марка с черното конче е един от водещите клиенти на Дуере Туби стайл наред с Макларън (McLaren), Астън Мартин (Aston Martin) и притежаваните от Фолксваген Бугати (Bugatti)и Ламборгини (Lamborghini).
По-рано през седмицата италианският всекидневник "Република" информира, че може рестартът на автомобилното производство в Германия може да бъде изложен на риск, ако веригата за доставки от Италия не възобнови бързо работа.
Според германския автомобилен експерт Фердинанд Дуденхофер обаче Италия има ограничено значение за веригата доставки в Европа.
Автомобилостроителите обикновено имат поне два доставчика за един компонент, отбеляза той.
Износът за Германия е близо 10 процента от миналогодишния оборот от 50 милиарда евро за италианския промишлен отрасъл за автомобилни части