От Съюза на автосервизите у нас предупреждават за незаконни автосервизи и искат всички в сектора да се регистрират. Според бизнеса 70-80% от общо около 5700 сервиза у нас са в сивата икономика.
От Съюза на автосервизите искат браншът да е на "светло", защото у нас се карат най-вече стари коли - средно 15-20 годишни. 86 на сто от автомобилите по българските пътища са над 10-годишни. Стара кола, незаконен сервиз и некачествено гориво може да е фатално съчетание за всеки шофьор. От началото на годината заради лошо качество, от пазара са изтеглени почти 200 000 литра бензин и дизел, а бензиностанциите са глобени с около милион лева.
Всеки шофьор трябва да поддържа гумите на колата си и да следи електрониката, ако има такава. За всичко останало си има майстор.
Николай имал доста комичен, почти трагичен случай със старата си кола.
,,Всичко смених и платих. До Варна не можах да стигна, защото двигателят превъртя. Обадих се на майстора, който каза, че вината е негова и ще покрие разходите. Дойде да ми прибере колата, качи я и направи катастрофа. Той се оказа без шофьорска книжка, сервиз никакъв - гаражен", разказа шофьорът пред Нова телевизия.
От никакви гаражни сервизи страда целият сектор, обясняват от бранша. Затова искат регистрация - да се знае кой, къде и какво ремонтира.
,,В момента няма никакви изисквания. Aко желаете, можете да си отворите автосервиз и ако ви повярва някой, ще си докара колата при вас", каза още инж. Емил Германов от Съюза на автосервизите в България.
,,В стремежа на ниската цена се спестяват много истини на клиента", заяви собственик на автосервиз Димитър Петков.
Много може да струва за шофьора и ако горивото не е качествено.
,,Това води до една бавна смърт на двигателите. Стига се до 10 000 за ремонт и не знам колко време трябва да кара по-евтино чове, за да избие тази сума", заяви Германов.
Необходима е проверка, за да не умират двигателите. Най-честите нарушения при бензина и дизела са в биокомпонентите.
,,За дизела - пламна температура, а дестилационни характеристики за бензина - температура за кипене", добави Димка Иванова, главен директор "Контрол на качеството на течните горива".
Официално у нас има 3624 бензиностанции. От началото на годината са проверени 903 обекта. В 3 на сто от случаите е имало влошено качество на бензина или дизела.