Жизненият цикъл на батериите и изминатите километри с едно зареждане са двата въпроса, които неизменно присъстват в дискусиите по темата "Защо електромобилите все още не са масово използвани?".
Шофьорите все още се чувстват некомфортно с идеята да тръгнат на дълъг път, разчитайки на електрическо возило, което освен че е скъпо, може да ги остави на пътя, ако батериите му "паднат", а местата за презареждането му са още много малко. Нова разработка в областта на батериите може обаче да направи картината малко по-розова.
Изследователи от Университета в Илинойс в Урбана-Шампейн са създали иновационна 3D наноструктура за катодите на батерията. Резултатът е батерия, която може да се зарежда и разрежда бързо, без да се прави компромис с нейния капацитет и жизнен цикъл, съобщават от учебното заведение.
Отвън батерията изглежда напълно стандартно. Голямата разлика с обикновените батерии се крие в нейната вътрешна структура. Екипът на професор Пол Браун е създал триизмерен порест материал (подобен на гъба), обвит в тънък филм от активно вещество. Той позволява достигането на високи скорости при презареждане при висок електрически поток. Самите електроди се зареждат/разреждат в рамките на няколко секунди, което е от 10 до 100 пъти по-бързо от днешните им аналози.
Освен при електромобилите, бързозареждащите се батерии могат да се окажат полезни и при медицинските устройства, лазерите и, разбира се, за военни цели, както се вижда от помощта, която изследователите получават от Американската военно-изследователска лаборатория и Щатското енергийно министерство.