Вижте какви ще са ползите от системата за верификация на лекарствата (обновена+видео)

Проектът за верификация на лекарствата е изключително мащабен и уникален. По него се работи вече повече от 10 години в цяла Европа.

Това каза на на пресконференция Деян Денев, директор на Асоциацията на научноизследователските фармацевтични производители в България (ARPharM). На събитието бе даден официалния старт на националната система за верификация на лекарствата в България. "Партньори в изграждането на проекта са всички, които се занимават с лекарства - производители, търговци на едро, паралелни търговци. В България в проекта участват към 2 000 аптеки към момента и броят им се увеличава. Системата стартира на 9 февруари, като това ще стане плавно. Това означава, че и след 9 февруари всеки търговец или аптека ще може да се присъединява към хъба. В началото ще има стабилизационен период, но той няма да ограничи достъпа на пациенти до лекарства. Предполагам, че този стабилизационен период ще продължи към месец. Най-важната цел и предимство на проекта е, че ще бъда спряно достигането на фалшиви лекарствени продукти, които съдържат забранени субстанции и се произвеждат по мазета и гаражи. Производителите на фалшиви лекарства залагат най-много на опаковката. Един пациент няма как да разбере дали опаковката на едно лекарство е истинска или не. С верификацията това вече няма как да се случи", даде пример той.

"Това е европейска директива и ние сме задължени да се включим в нея", каза от своя страна Илиана Паунова, изпълнителен секретар на Българската организация за верификация на лекарствата (БОВЛ), която работи, за да се предотврати навлизането на фалшифицирани лекарства на пазара в страната. "Целта на системата е да бъдат максимално защитени пациентите. В нашата работа срещаме подкрепа от гражданите, от институциите, от всички. Със системата ще има голяма прозрачност при лекарствата и защита на пациентите, така че усилията си заслужават", добави тя.

Коментари

  1. 2019.02.06 | 12:07

    Този филм го гледахме вече за други продукти.
    С две думи: поредно оправдание за скок в цените.
    В същото време няма никаква гаранция за това канцерогенни лекарства ли купуваме.

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още
Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.