-
12 август 2020 11:00
- 334
- 0
Линията на Министерството на здравеопазването е открита в началото на епидемията, за да могат хората да получат всякаква информация, свързана с COVID-19.
Националният телефон 02 807 87 57 на Министерството на здравеопазването е открит специално за въпроси свързани с коронавируса през месец март.
През последните 5 месеца, стотици граждани всеки ден звънят, за да получат допълнителна информация за Covid-19. Част от дежурствата се поемат от служители на Регионалната здравна инспекция в София област поради натовареността на системата,
"Разясняваме кое точно трябва да се изпълнява, как се случват нещата. Най-често задават въпроси, свързани с карантината - кои подлежат на карантина, от кои държави пристигнали, дали членовете на семействата подлежат също на карантина, дали тази карантина, ако се направи тест, може да бъде отменена. В началото нямаше такава опция да бъде отменена с PCR тест, но сега вече има опция до 24 часа, ако бъде направен тест, карантината се отменя за пристигащите от други държави ", каза д-р Гергана Богданова, директор на дирекция "Медицински дейности", която е и част от екипа, който обслужва горещата линия.
Д-р Богданова казва още, че друга основна част от въпросите са свързани с това кой има право да влиза на територията на страната ни. Не толкова често се получават и въпроси за симптомите на коронавирус. Случва се и паникьосани граждани да се обадят на горещия телефон, търсейки успокоение.
"Тревожат се какво ще се случи, дали няма да умрат от коронавирус, как да действат при леки симптоми, изпадат в паника, който по-скоро е от преживяния стрес. Изслушваме ги, успокояваме ги обикновено и ги насочваме съответно към личните лекари, ако имат симптоми да бъдат прегледани и вече личните лекари да преценят дали се касае за психическо пренапрежение и тревожност"
В началото горещият телефон е създаден с идеята гражданите да получават информация, свързана със симптомите на COVID-19, както и с начина на лечение и кого да търсят при нужда. Сега обаче запитванията са свързани основно с разясняване на заповедите на здравния министър, свързани с епидемиологичната обстановка. Често се подават и сигнали за пътници без маски в автобусите на градски и крайградски линии. Те обаче се пренасочват, тъй като това не е в компетенцията на служителите от националния телефон за коронавирус.
С откриването си горещият телефон е звънял непрекъснато.
Напоследък се забелязва успокоение у гражданите, разказва д-р Гергана Богданова:
"В началото телефонът звънеше непрекъснато, т.е. един след друг и беше доста натоварено, сега сме включили повече хора и е различно в зависимост от ситуацията, от броя на заразените в областта. Когато има нова заповед, съответно става много натоварено. Когато има нови неща в медийното пространство, слухове, хората четат от новинарски сайтове в интернет, фалшиви новини, питат често, вълнуват се, особено чуждите граждани, питат дали е вярно дадено нещо, което са прочели", подчерта специалистът.
Националният телефон работи денонощно, както и в почивните дни.
Последвайте канала на
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Росен Желязков за отстраняването му: Ненужна демонстрация
26 април 202421:13
Асен Василев: Хората добре си дават сметки кое е важното - повишените доходи или измислените скандали от службите
26 април 202421:45
Шефът на НЗОК ще съди Лена Бориславова за клевета
26 април 202420:48
Росен Христов за "Боташ": Обвинявам депутатите в лъжа, може да съдя държавата
26 април 202421:30
Доц. Мангъров: Дете, което кашля и има високи лимфоцити, най-вероятно има коклюш
26 април 202420:38
Водещите новини! Денков: ЦИК „подготвя почвата“ за провал на машинното гласуване. Шойгу: Русия няма интерес да напада държави от НАТО (и още…)
26 април 202418:55
АБРО призова за незабавна дискусия: Пълна забрана на рекламата на хазарт не е решението
26 април 202418:06
Столтенберг призова съюзниците в НАТО да увеличат помощта си за Украйна
26 април 202419:08
Мъж се барикадира в автокъща, не му давали капарираната кола
26 април 202420:09