-
11 април 2024 07:26
- 961
- 3
Срутването на моста в Балтимор може да струва до 4 милиарда долара застрахователни загуби в САЩ. Това може да го направи най-скъпият инцидент със сблъсък на кораб за застрахователите в съвременната история, съобщава Washington post.
Припомняме, че катастрофата на контейнерния кораб Dali в моста Francis Scott Key Bridge миналия месец уби шестима работници и разруши конструкцията.
Това не беше най-смъртоносната морска катастрофа, но продължителното затваряне на пристанището на Балтимор, можеха да доведат до скок в крайна сметка.
"Това е най-големият иск, който вероятно ще видим в морското застраховане", каза Брайън Шнайдер, старши директор в отдела за рейтинг на застраховането в Северна Америка на Fitch Ratings, който очаква крайната сума да бъде между 2 и 4 милиарда долара застраховани загуби.
Това може да го направи по-скъпо от преобръщането на Costa Concordia през 2012 г., каза Шнайдер. В този случай многоетажен круизен кораб, превозващ повече от 4000 пътници и екипаж, заседна и се преобърна край западния бряг на Италия. Загинаха 32-ма души. Това струва 2 милиарда долара - най-скъпата морска катастрофа досега.
Компанията, отговорна за изплащането на застрахователните загуби за повредата на моста и небрежността на Dali, е International Group of P&I Clubs, която също има презастраховане, което осигурява покритие за морска отговорност на Dali. Тази застрахователна полица ще покрие щети по моста, както и отстраняване на останки, загуба на живот и небрежност на Dali, пише още news.bg.
Щетите по корпуса, замърсяването и загубите на товари са застраховани отделно на пазара като покритие на имущество. Като цяло повечето изпращачи получават и отделен застрахователен продукт за покриване на прекъсване на дейността, което може да се добави към загубите, като се има предвид натовареното пристанище на Балтимор. На този етап не е потвърдено дали изпращачите или Dali имат застраховка за прекъсване на бизнеса.
Една възможна отсрочка за застрахователите може да дойде от малко известен морски закон от 1851 г., наречен Закон за ограничаване на отговорността, който ограничава отговорността на кораба до стойността на лодката и нейния товар след злополука. Собствениците на Титаник са използвали този закон, за да ограничат колко са били принудени да платят, след като корабът е потънал през 1912 г.
Същият този закон може да ограничи колко застрахователи трябва да платят за щетите на самата лодка.
Последвайте канала на
Свързани новини
Разтоварват кораба, разрушил моста в Балтимор
08 април 202407:04
Байдън направи оглед на срутения мост в Балтимор
06 април 202408:01
Разчистват срутения мост в Балтимор
30 март 202406:55
Извадиха две тела от реката след срутването на моста в Балтимор
28 март 202407:12
Прекратиха издирването на изчезналите след сруването на моста в Балтимор
27 март 202406:34
Корабът, ударил се в мост в Балтимор, "загубил тяга" и предупредил за опасността от сблъсък преди злополуката
26 март 202415:02
Още една част от моста в Дрезден се срути
13 септември 202412:05
Три месеца след рухването на ключов мост, пристанището в Балтимор заработи отново
11 юни 202407:17
Коментари 3
Добави2024.04.11 | 10:23
2024.05.25 | 05:31
Добави коментар
Водещи новини
Нейнски очаква положителен отговор за Шенген по суша днес, но свободното преминаване може да се забави
22 ноември 202407:49
Ще се откаже ли Виена от ветото си за Шенген?
22 ноември 202408:27
Борислав Цеков: Радев ще катастрофира тежко
22 ноември 202408:31
Харизанов: Радев започва да задава темпа на събитията, може да работи в различни сценарии
22 ноември 202408:46
Първан Симеонов: Христо Иванов никога не е затварял вратата към Борисов
22 ноември 202408:22
Проф. Огнян Герджиков: Промените в Конституцията - аматьорщина
22 ноември 202407:45
Костадинов: Кирил Петков ми звъня 2022 година, за да ги подкрепим
22 ноември 202407:53
Красимир Георгиев: България има нужда от нов Закон за движение по пътищата
22 ноември 202408:24
Екшън с преследване и арести: Задържаха контрабандни цигари за 2 милиона лева в Пловдивско
22 ноември 202408:10
2024.04.11 | 08:20