-
30 ноември 2011 17:07
- 2808
- 0
Социалната мрежа Facebook стигна до споразумение с американската Федерална търговска комисия (FTC) в разследването за нарушаване на правата за защита на личните данни на потребителите, съобщи Ройтерс.
Споразумението е във връзка с промени в настройките за поверителност, въведени от Facebook през декември 2009 г., които направиха данни от профилите на потребителите (като име, снимка, град, пол и приятели) публични по подразбиране.
След недоволството на повечето потребители няколко адвокати, начело на които застана организацията Electronic Privacy Information Center, подадоха жалба до Федералната търговска комисия за нечестни и измамни промени.
Вчера комисията съобщи, че преди компанията е заблуждавала своите потребители и е време тя да се откаже от подобен подход и да се подложи на независими частни одити през следващите 20 години в областта на защитата на личните данни. Освен това Facebook трябва да иска изричното съгласие на абонатите си преди да променя общите условия за защита на личните данни.
В блога си изпълнителният директор на социалната мрежа Марк Зукърбърг написа, че ще направи Facebook лидер по отношение на прозрачността и личните данни. Ще бъдат назначени двама нови мениджъри, които да отговарят за това.
Споразумението с Facebook е част от по-широк натиск на правителството върху компаниите да станат по-отговорни към личните данни, които събират, съхраняват и използват за бизнеса си.
Миналата година федералната комисия призова за развитие на незаписваща система, която ще направи по-лесно за интернет потребителите да защитят дейността си в мрежата срещу проследяване.
В началото на 2011 г. и Google се споразумя с регулаторните институции на САЩ, разследващи проблемите, свързани с неприкосновеността на информацията, появили се в нейната социална мрежа Buzz. Google се съгласи да провежда политика на пълна неприкосновеност на данните на своите потребители и да допуска властите да извършват независими одити на тази политика на всеки 2 от следващите 20 години.
Федералната търговска комисия реши, че Google е измамил своите потребители, карайки ги да вярват, че могат да се откажат от участие в Buzz. Данни на тези потребители, които са се отписали от мрежата, обаче все още присъстват в някои нейни части. Междувременно компанията взе решение да закрие Buzz.
Последвайте канала на
Свързани новини
Facebook с най-млади служители - средно 27 г.
06 юни 201118:02
Facebook разреши рекламата на алкохол и цигари
18 май 201119:18
550 000 евро глоба за семейство създало фалшив профил във Facebook
06 май 201118:32
С 24% са се увеличили исканията на правителства за данни от Facebook
05 ноември 201414:28
ЕП отказа на събирането на личните данни на пътниците в самолетите
24 април 201315:30
Невероятен Луукман разплака непобедения Байер и изведе Аталанта до исторически триумф
Норич се включва в битката за подписа на Хосе Кордоба
Берое ще прибере 1,5 млн. евро от Лудогорец за Вия
Битка с голям залог: ЦСКА - София и Черно море в директен сблъсък за второто място
Арда и Славия в лют спор за трите точки
ЦСКА 1948 няма право на грешка срещу Ботев, ако иска бараж за Европа
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Президентът Румен Радев на аудиенция при папа Франциск
23 май 202406:48
СОС с извънредни заседания днес
23 май 202406:29
Димитър Ковачевски е подал оставка като председател на СДСМ
23 май 202406:53
Общото събрание на ООН ще обсъди и гласува резолюция за Сребреница
23 май 202407:01
Ебрахим Раиси ще бъде погребан в свещения ирански град Машхад
23 май 202406:21
Байдън настоява за преговори за държавата Палестина
23 май 202406:39
Каква е равносметката след силната буря в София?
23 май 202407:08
Какво трябва да знаем за обезщетение от застрахователи при природни стихии?
23 май 202407:50
Жълт код за интензивни валежи е издаден и за четвъртък
23 май 202406:15