Лишават Русия от резервни части за самолети

  • 02 март 2022 15:49

  • 1889
  • 3
Лишават Русия от резервни части за самолети
© GettyImiges
Слушай новината Слушай новината

Производителите на самолети Boeing и Airbus спряха доставките на части за руските авиокомпании, а ефектите от санкциите заради нахлуването на Русия в Украйна се разпростряха в цялата световната авиационна индустрия

Всичко по темата:
Войната на Русия в Украйна 15378

Съединените щати заявиха късно във вторник, че ще последват Европейския съюз и Канада и ще забранят полетите на самолети на руски авиокомпании във въздушното си пространство, което вероятно ще бъде последвано от реципрочни мерки от руска страна.

Boeing заяви, че компанията е "преустановила големи операции" в Русия, където също има изследователски и инженерни центрове.

Междувременно Airbus заяви, че спира доставките на части и услуги за руските авиокомпании, но все още анализира дали техният инженерен център в Москва може да продължи да предоставя услуги на местни клиенти.

Последните развития оставят руската авиация все по-изолирана, точно когато се обсъжда възобновяването на споразумение, което премахва подобни санкции срещу Иран

Санкциите срещу Русия ще имат по-големи последици от тези срещу Иран или Северна Корея, предвид размера на нейния пазар и зависимостта й от западни доставчици, смятат анализатори.

"Тъй като западните лизингодатели също искат да си приберат самолетите си, предоставени на руски превозвачи, руският авиационен сектор върви към положението на Северна Корея ​​пише анализаторът на Vertical Research Partners Роб Сталард.

На Русия се падат около 6% от капацитета на авиокомпаниите в света през 2021 г., в сравнение с 4% през 2019 г., благодарение на силното си относително представяне по време на пандемията, според консултантите на IBA.

Авиокомпаниите на страната разполагат с общо 332 самолета Boeing и 304 Airbus, което представлява около две трети от авиационния флот на Русия, показват данните на Cirium Fleets.

Пътническите самолети са обект на постоянен надзор, вариращ от ежедневни проверки до сериозна поддръжка на всеки шест години.

ВОЙНАТА ДЕН 7: Зеленски поиска подкрепление от НАТО

Те са направени от стотици хиляди части. Въпреки че по-рутинните проблеми може да не изискват незабавно оставане на земята на въздухоплавателно средство, при условие че проблемът бъде решен след определен брой дни, някои части остават абсолютно необходими, за да може самолетът да лети.

Самолети, собственост на руски авиокомпании, могат да се летят, докато имат достатъчно части на склад, но превозвачите може да имат проблеми с обслужването на самолетите си в райони на света, които все още приемат руски самолети, като се има предвид, че сервизите трябва да използват одобрени части за подмяна.

Дори когато части могат да бъдат намерени извън страната, авиокомпаниите са изправени пред потенциални затруднения при плащане, след като някои руски банки бяха лишени от достъп до международната система за плащания SWIFT.

Много авиокомпании използват повторно части от собствените си самолети, но в миналото имаше оплаквания, че "по-бедните" авиокомпании разглобяват наети самолети, които е забранено.

"Тъй като достъпът до частите е ограничен, ще очакваме да видим самолети, които остават на земята и биват разглобявани , за да се поддържа останалата част на флота в оперативна годност", каза Питър Уолтър, директор по техническо управление и управление на активи в IBA.

Общо 515 самолета в Русия са наети от чужди компании, според официалните данни.

Наемодателите имат срок до 28 март да приключат договорите заради санкциите на ЕС, но в авиационните среди изразиха загриженост дали руските авиокомпании и съдилища ще се съобразят с тях.

Русия има вътрешни мощности за ремонт на самолети, но превозвачите имат и договори и с чуждестранни компании. Миналата година "Аерофлот" подписа дългосрочно споразумение с Hong Kong Aircraft Engineering Company (HAECO).

Lufthansa Technik заяви, че е спряла да обслужва руски клиенти, което засяга стотици самолети.

Трудностите в Русия при снабдяването с резервни части също , които все още летят до Русия и понякога се налага да търсят резервни части и там.

Последвайте канала на

Калина Христова
1889 3

Свързани новини

Коментари 3

Добави коментар
Варварите трябва

2022.03.02 | 18:48

3
да се лишат и от въздух!

2022.03.02 | 16:52

2
русия не я мислете! ама сега като спрат износа на стомана за европа, ще ви питам всички отворковци, включително и нашите голишари с кърпените гащи и чорапи, какво ще правите!

2022.03.02 | 16:26

1
Ахахаха! Че за какво са и резервни части като не им се налага да летят.

Добави коментар

Водещи новини