
Днес Европейската комисия започва обществена консултация относно прозрачността на политическата реклама в отговор на ангажиментите, поети в Плана за действие относно европейската демокрация. Това съобщават от ЕК.
Представеният през декември 2020 г. план за действие обяви, че Комисията ще предложи законодателство относно прозрачността на финансирането на съдържание с политически характер.
Предложението ще обхване както онлайн, така и офлайн рекламата и ще допълни правилата, определени в предложението на Комисията за законодателен акт за цифровите услуги, с цел да бъдат въведени конкретни правила достатъчно рано преди изборите за Европейски парламент през май 2024 г.
Целта на обществената консултация е да се събере информация от широк кръг заинтересовани страни, включително широката общественост, академичните среди, предприятията, неправителствените организации, медиите, публичните органи и политическите партии. Желаещите да участват в обществената консултация могат да попълнят въпросник, който ще бъде достъпен онлайн до 2 април 2020 г.
Свързани новини
ЕК предлага допълнителни мерки при пътуванията до ЕС в опит за овладяване на пандемията
25 януари 202114:34

Разследват ЕК заради поверителността на договорите за ваксини срещу коронавируса
22 януари 202121:51

ЕК: Държавите в ЕС могат да договарят доставки на "чужди" ваксини
22 януари 202114:24

ЕК приветства споразумението за допълнителна финансова подкрепа в рамките на REACT-EU
21 януари 202112:42
ЕК се изненада от затрудненията на "Пфайзер" за навременно производство на ваксините
20 януари 202115:34

ЕК одобри 79 млн. евро в подкрепа на микропредприятията, малките и средните предприятия в България
20 януари 202115:34