-
31 март 2020 17:12
- 848
- 2
Осем страни-членки, сред които и България, са пoискали Европейският съюз да подкрепи транспортните фирми, ударени от коронавирусната епидемия, и да спре работа по реформата на условията на труд за шофьорите на камиони, предаде БТА.
В писмото министрите на транспорта на България, Унгария, Литва, Полша, Кипър, Латвия, Малта и Румъния отбелязват, че ЕС следва да окаже помощ на транспортните компании, след като вече направи стъпки в подкрепа на затруднените въздушни превозвачи.
"Иначе сме напът да приемем първия пакет Мобилност, чиито разпоредби, заедно с последиците от коронавирусната епидемия, буквално ще сложат край на много европейски пътно-транспортни бизнеси", се предуреждава в писмото, изпратено до ръководителите на трите основни институции на ЕС.
Още преди пандемията същите, предимно източноевропейски, страни обмисляха да заведат дело срещу предстоящата реформа на транспортните правила, която според тях ще постави фирмите им в неизгодна позиция, принуждавайки ги да връщат празни камиони у дома, като правят прекомерни разходи и изхвърлят допълнителни въглеродни емисии.
Повечето европейски държави и Европейският парламент се договориха през декември за реформа на сектора за пътни превози, включително да се даде право на шофьорите на камиони, работещи в чужбина, да се прибират у дома на всеки три до четири седмици.
Разпоредбите предвиждат седмичната почивка на шофьорите от поне 45 часа да се прекарва извън камионите и не на паркинги, като работодателят трябва да поема разходите за подслон. Новите правила освен това изискват международните шофьори да се връщат в централата на фирмата си на всеки осем седмици. Тази мярка има за цел да се пребори с практиката транспортни компании да се регистрират в страни с по-ниски данъци, без всъщност да извършват дейност там. Реформата бе инициирана от по-богати страни като Франция и Нидерлания.
ЕС планираше да одобри правилата на среща на 24 март, но коронавирусът извади тази точка от дневния ред. Пътният транспорт, на който се падат 75 процента товарните превози в ЕС, бе нарушен от пандемията, след като страните наложиха извънредни проверки на отворените по принцип граници. Това доведе до опашки от тирове и над 24-часово чакане, за да бъдат преминати вътрешни граници в ЕС, допълва Ройтерс.
Еврокомисията призова държавите да въведат "зелени коридори", за да не попадат в задръстването пресните продукти и медицинските изделия.
Последвайте канала на
Свързани новини
Венци Стефанов с критика към националите, даде съвет на Илиан и посочи кой трябва да е Футболист на България
Поставят тревата на новия терен в Панчарево
Областният управител отговори на кмета на София за "Герена"
Гуардиола взе важното решение: остава в Манчестър Сити поне още една година
Здравко Попов преди битката му на Winbet Fight Night: Това е само началото!
Някои от играчите на Юнайтед определили Аморим като Моуриньо 2.0, той обяснил неуспеха на предшествениците му
Коментари 2
Добави2020.03.31 | 20:15
Добави коментар
Водещи новини
Надежда Йорданова определи държанието на Борисов като "пасивно": Какъв е неговият план? Няма такъв
20 ноември 202418:43
Делян Пеевски се срещна с част от синдикатите в МВР
20 ноември 202417:06
Костадинов: Изборът на председател на НС, който не е на ГЕРБ или ДПС, е една презастраховка
20 ноември 202417:18
Атанас Зафиров: Председател на НС не може да се избира с ултиматуми
20 ноември 202417:47
Приятелката на самоубилия се полицай: Всички загубихте човек, който защитаваше другите с цената на собствения си живот!
20 ноември 202418:43
Водещите новини! Радев повторно сезира КС за промените в Конституцията. Песков: Русия вече е във война с НАТО (и още…)
20 ноември 202418:53
Украинската армия за първи път удари с ракети Storm Shadow в Русия, поразена е база на севернокорейци
20 ноември 202417:07
Боен самолет на Москва изпусна бомба върху училище в Русия
20 ноември 202417:50
Владимир Путин изчезна. Кремъл пуска "консерви" за руския лидер
20 ноември 202417:06
2020.04.01 | 10:06