"Фейсбук" въвежда по-строги правила за политическата реклама преди европейските избори

  • 29 март 2019 06:35

  • 441
  • 5
"Фейсбук" въвежда по-строги правила за политическата реклама преди европейските избори
© Pixabay

Компанията "Фейсбук" съобщи, че въвежда по-строги правила за политическа реклама в Европейския съюз, за да се предотврати чужда намеса в предстоящите избори за Европейски парламент, предадоха световните агенции.

,,За да се предотвратят злоупотреби и намеса, всички рекламодатели от ЕС ще трябва да имат разрешение в страната си да представят реклами, свързани с изборите за Eвропарламента'', заяви вицепрезидентът на медията Ричард Алън, цитиран от ДПА.

Компанията се надява допълнителните проверки на самоличността и местоположението да създадат "реална бариера пред всеки, който възнамерява да използва нашите реклами за външна намеса в изборите в дадена страна", отбеляза Алън. Подобни мерки бяха въведени в последните месеци за изборите в Индонезия и Канада. Европейските избори ще се състоят в периода между 23 и 26 май, припомня ДПА.

Ограниченията се отнасят да съдържание, свързано с предизборната кампания на политици или политически партии, както и за политически реклами, които целят да агитират или разубедят хората да гласуват.

Новите правила имат за цел също да увеличат прозрачността, като изискват всеки рекламодател, публикуващ политическо съдържание, да разкрива самоличността си, а потребителите ще имат достъп до тази информация, като натиснат бутон "Платено от". Данните за тези реклами ще се съхраняват в общодостъпна онлайн библиотека за срок от 7 години.

Алън призна, че правилата вероятно няма да успеят да спрат изцяло злоупотребите.

,,Изправени сме пред находчиви, изобретателни и финансово обезпечени противници, които променят тактиката си, щом установим злоупотреба. Смятаме обаче, че те (правилата) ще спомогнат да се избегнат намеси във "Фейсбук" по време на изборите'', отбеляза той, цитиран от Франс прес.

"Фейсбук" е подложен на натиск да увеличи прозрачността и проверките в платформата си след руската пропаганда, опитала се да повлияе на президентските избори в САЩ през 2016 г. Компанията планира през юни повечето от тези мерки да обхваща целия свят.

Последвайте канала на

БТА
441 5

Свързани новини

Коментари 5

Добави коментар

2019.03.29 | 08:42

1

а новики.бг спрямо троловете, кога. Щото ни писна от комунистически и Герберски (новото БКП) тролове които само се завират да пляскат малоумни постове без да вложат грам разсъждение какво пишат.От тъпотиите им освен да намразиш и двете партии файда друга няма!

лайняна точка, е

2019.03.29 | 10:06

5

дежурния платен модераторско-гробарски трол.

2019.03.29 | 08:51

4

абе опорния ти си точно това за което говорех, аман от такива платеняци като вас!!!! Всички разбрахме че си платен и партиен член на Герб- Нововото БКП, що се не скриеш там откъдето си излезнал - обратно във фекалната яма!!!

опорна то4ка

2019.03.29 | 08:47

3

Не е така затова накиснахте г-н Цветанов.Г-н Цветанов е толкова успешен в политиката и живота като цяло, заради неподправената си искрена харизма. Няма по-харизматичен политик в България от него. Всички трябва да се поучат от него - кое как се прави, за да са поне наполовина успешни колкото него. Напред г-н Цветанов към нови постижения и достижения.

kolxo

2019.03.29 | 08:43

2

Ха-ха! А какви са правилата за пускане на фалшиви компромати? Трябва да имат разрешениеот Путишвили или Доналд Дък? Това е само деклариране на основание за цензура.... Еврейчето вдига мизата.

Добави коментар

Водещи новини