Китай стана водеща тема в предизборната борба в САЩ

Китай бързо стана водеща предизборна тема, след като президентът Доналд ТръмпДоналд Тръмп Доналд Тръмп - американски бизнесмен и политик Доналд Тръмп е роден на 14 юни 1946 г. в нюйоркския и демократът Джо Байдън влязоха в словесен спор кой заема по-твърда позиция спрямо Китай, коментира АП.

Щабът на Тръмп пусна предизборен клип, на който Байдън вдига тост със Си Цзинпин, въпреки че Тръмп е правил съвсем същото с китайския президент в Азия и когато той е гостувал в неговия клуб във Флорида. Клипове на щаба на Байдън показват как Тръмп омаловажава коронавируса и хвали Си за прозрачните му действия за пандемията, въпреки че е ясно, че Китай е крил от света подробности за заразата.

Доналд ТръмпДоналд Тръмп Доналд Тръмп - американски бизнесмен и политик Доналд Тръмп е роден на 14 юни 1946 г. в нюйоркския и Си Цзинпин

"Мисля, че това ще стане изключително важно, но не знам кой ще извлече преимущество", казва Франк Лунц, социолог към Републиканската партия. Той е изследвал предизборните клипове и смята, че Китай е една от трите водещи теми заедно с икономиката и справянето с коронавируса.

Китай не е просто външнополитически въпрос за ноемврийските избори. Това е въпрос, дълбоко свързан с проблемите около вируса, който срина икономиката на САЩ. Освен това гласоподавателите ще се питат дали Тръмп, или Байдън по-добре ще защити САЩ от нечестните търговски практики на Китай, от кражбите на интелектуална собственост, от неговата нарастваща агресия по света и нарушенията му на правата на човека. "Този, който изглежда по-сервилен пред китайските лидери, ще бъде изложен на по-голяма опасност", казва Лунц.

Когато коронавирусът се разпространяваше из САЩ, едно изследване през март на Изследователския институт "Пю" установи, че американците са със все по-отрицателни възгледи относно Китай, като 66 на сто казват, че имат неблагосклонно мнение. Това е най-отрицателният рейтинг откак този въпрос е бил задаван за пръв път през 2005 г.

Същата анкета констатира, че 62 процента от американците възприемат мощта и влиянието на Китай като голяма заплаха за САЩ, докато две години по-рано на това мнение са били 48 на сто.

Проучване на Ен Би Си Нюз и "Уолстрийт джърнъл" от края на май и началото на юни установява, че регистрираните гласоподаватели са приблизително разделени за това кой от двамата кандидати ще се справи по-добре с Китай. 43 на сто смятат, че това е Тръмп, а 40 на сто - Байдън. Според анкетата 5 процента оценяват Тръмп и Байдън еднакво, а 10 на сто смятат, че нито един от тях няма да се справи.

Съветниците на Тръмп възприемат Китай като възможност да обрисуват Байдън като сервилен към Пекин, докато е бил вицепрезидент при Барак ОбамаБарак Обама Барак Обама - политик и 44-и президент на САЩ. Роден е на 4 август 1961 г. в Хавай. Той е първият и отговарящ за Азия, казват трима души от предизборния щаб и републиканци, близки до Белия дом. През май щабът поде офанзива за свързването на Байдън с Китай, съпроводена от рекламен клип, но този опит не допринесе много за повишаването на рейтинга на Тръмп.

Тръмп не се интересува от търговски преговори с Китай

Щабът на Тръмп отбелязва заслугите на президента за подписването на първата фаза от търговското споразумение с Китай през януари, което даде импулс на фондовите пазари и наглед сложи край на бушуващата търговска война.

Републиканците искат да вменят на Байдън вина за предишни многостранни споразумения и търговски договори, довели до намаляване на работните места в промишлеността в Средния запад. Това е аргумент, за който смятат, че е подействал срещу Хилари КлинтънХилари КлинтънХилари Клинтън (по баща Родъм)– американска юристка и политичка. Хилари Родъм е родена на 26, когато през 2016 г. те се опитаха да отмъкнат от демократите щатите от Средния запад.

Белият дом е набелязал над две дузини действия на администрацията, предприети от април в защита на работните места и предприятията в САЩ и на веригата за доставки в САЩ от щетите, причинени от политиката на Китайската комунистическа партия. Списъкът включва наложените миналата седмица санкции на китайски чиновници за ролята им в репресиите срещу религиозни и етнически малцинства.

Напоследък немалко представители на администрацията произнесоха критични речи срещу политиката на Китай.

Питър Наваро, един от старшите икономически съветници на Тръмп, продължи думкането на барабани в предаването "Фючърси в неделя сутрин" на канала "Фокс нюз" с думите, че "всъщност Китайската комунистическа партия ни удари с този смъртоносен вирус, с този вирус оръжие" и обърка икономиката на САЩ. Той намекна, че Пекин използва приложения в социалните мрежи като TikTok, за да открадне американска интелектуална собственост като част от плана да накаже Тръмп за твърдата му позиция срещу Китай. "Тръмп, купувай американско. Байдън, купувай китайско", каза Наваро.

Джо Байдън

Щабът на Тръмп вярва, че може да привлече все по-голям брой американци с неблагосклонно отношение към азиатската сила. Налице е също нарастваща загриженост от зависимостта на САЩ от китайски доставки - нещо, което привлече вниманието по време на боричкането за предпазни средства за здравните работници в САЩ. Една друга линия от спорадичните атаки на Тръмп, въпреки липсата на доказателства за нещо нередно, е за бизнес отношенията с Китай на сина на Байдън, Хънтър.

Щабът на Байдън работи по обрисуването на Тръмп като човек, който говори твърдо, но не е съумял да държи Китай отговорен за реакцията му на вируса и който е подписал само първия етап от търговското споразумение. Щабът казва, че докато се е преговаряло по сделката, Тръмп е казвал, че COVID-19 като по чудо ще си отиде през април, а сега е юли и новите случаи и починалите нарастват.

"Тръмп каза, че ще бъде твърд с Китай", казва един от съветниците в щаба на Байдън и добавя: Той не беше твърд. Той се преструваше.

Лагерът на Байдън изтъква и други свързани с Китай уязвими точки у Тръмп, появили се в новата книга на бившия негов съветник по националната сигурност Джон Болтън. В нея авторът твърди, че Тръмп е приканил Си Китай да увеличи покупките на соя и пшеница и така да помогне на Тръмп в земеделските щати за изборите през ноември.

Болтън пише още, че Тръмп бил казал на Си, че изграждането на лагери за стотици хиляди мюсюлмани и други етнически и религиозни малцинства в Западен Китай е точно това, което е трябвало да се направи.

Тръмп твърди, че е по-твърд спрямо Китай от всеки друг президент. Щабът на Байдън казва, че Тръмп е отслабил връзките със съюзниците и е извадил САЩ от международни организации, с което е дал на Китай повече пространство за разширяване на своето влияние. Представители на щаба на Байдън казват, че ако бъде избран, той ще възстанови отношенията със съюзниците на САЩ и ще сплоти международната общност в единен фронт срещу Китай.

"Това, което ме поразява, е степента, до която щабът на Тръмп сякаш си мисли, че Китай би бил печеливша тема за тях", казва Джеф Прескът, съветник на Байдън по външната политика. "Той се криеше от предупредителните знаци, идващи от пандемията, за да получи търговската сделка със Си Цзинпин и през целите януари и февруари до март хвалеше Си, хвалеше Китай за справянето с коронавируса и изтъкваше своята много крехка първа фаза от търговската сделка", казва Прескът.

Коментари

  1. 2020.07.15 | 14:40
    поне не е русия, че ни надуха главите с тая русия цял мандат.
  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Анализи

още

Анкета

Как оценявате президентския вот в Беларус?

Как оценявате президентския вот в Беларус?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.