"Сексистка" реклама с Жизел Бюндхен предизвика властите в Бразилия

  • 30 септември 2011 14:37

  • 2072
  • 0
"Сексистка" реклама с Жизел Бюндхен предизвика властите в Бразилия
© Guliver / Getty Images

Най-новата реклама за бельо с участието на бразилския супермодел Жизел Бюндхен предизвика реакцията на бразилските политици, които поискаха рекламата да бъде свалена от телевизионен ефир, предаде "Гардиън".

Телевизионна реклама за бельо на бразилската марка Hope бе определена от част от бразилските власти като "сексистка" и "стереотипна". В единия от телевизионните клипове оскъдно облечената Бюндхен се опитва да успокои съпруга си, след като е направила серия от гафове - блъснала е колата му, прекалила е с използването на кредитната му карта и най-лошото - поканила е майка си - неговата тъща на гости. Решението на проблема й идва с новата линия бельо на марката, след което глас зад кадър казва "Ти си бразилка - използвай чара си."

Жизел Бюндхен е един от най-успешните бразилски модели. Изкачването на нейните 180 см. ръст до най-големите модни подиуми в света я превърнаха в една от най-добре платените и разпознаваеми жени в света.

Служители от властта и секретариата на жените в Бразилия не са успяли да видят забавната страна на рекламата. В тяхно изявление се казва, че клиповете насърчават погрешния стереотип на жената като сексуален обект на своя съпруг и игнорират големия напредък, който е постигнат в премахването на сексистките практики и мислене в страната.

Те твърдят още, че са получили най-малко шест оплаквания от ядосани зрители откакто кампанията е в ефир от 20 септември.

"Моделът Жизел Бюндхен окуражава бразилските жени да използват своя чар... за да смекчат възможните реакции на своите партньори", се допълва още в съобщението им. Според секретариата рекламата има "дискриминационно съдържание спрямо жените", което е нарушение на два от членовете на Конституцията на Бразилия.

От компанията за бельо отвръщат, че кампанията им никога не е имала за цел да бъде сексистка. "Жизел може да потвърди, че всички ситуации, показани в кампанията, са шеги с всекидневния живот. Би било абсурдно за нас, които живеем от преференциите на жените, да направим каквото и да е, с което да подценим нашия основен клиент", се казва още в съобщението.

Бюндхен, която бе определена като първия в света модел - милиардер, все още не е коментирала случая.  Спорът за изобразяването на жените в рекламите идва девет месеца след избирането на първата жена - президент на Бразилия Дилма Русеф.

В скорошно интервю за сп. "Нюзуик" Русеф казва, че отношението спрямо жените в Бразилия се променя. В него тя си припомня и въпроса на малко момиченце по време на кандидат-президентската й кампания, което я пита дали жена може да бъде президент. В своята първа реч като президент тя заяви: "Да, жените могат", като в момента три от водещите длъжности в нейния кабинет се изпълняват от жени.
 

Последвайте канала на

2072 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини