Gucci откри музей във Флоренция

  • 28 септември 2011 09:01

  • 2963
  • 0
Gucci откри музей във Флоренция
©

Фрида Джанини е творчески директор на Gucci през последните шест години и извън модния свят е почти неизвестна, но в неговите рамки тя е огромна сила, която успя да измъкне марката от безпорядъка, завещан от Том Форд, и възвърна позициите й в индустрията. По време на управлението й печалбите на Gucci се покачиха с 25 процента и в момента се равняват на близо 660 млн. паунда, пише "Гардиън".

Това не се постига само със създаването на сладки чантички. Оцеляването, а още повече - успехът, в света на луксозната индустрия зависи от умението да придадеш на марката си ролята на създател на уникални и ценни продукти. А дрехите и чантите са само част от предаването на това послание, пише dnevnik.bg.

Марката Gucci навърши 90 години и на Джанини й е дошъл на ум един различен и още по-впечатляващ начин да отбележи и разкаже историята на Gucci. В сряда, 28 септември, се открива Музеят на Gucci в родното място на марката - Флоренция. Той ще се помещава в средновековен замък от 14-и век, a в него на показ ще бъдат изложени чанти, палта и бижута от архива на Gucci заедно с творби на съвременни автори в откриващата музея инсталация на Бил Виола.

Това, което музеят основно ще направи за Gucci, е да покаже как марката е надраснала модата и се е превърнала в част от нашата култура. Ако това звучи прекалено гръмко, трябва да си припомним, че мокасините на Gucci са част от постоянната колекция на Moma в Ню Йорк още от 1985 г., а списъкът с песни, чиито текстове споменават Gucci, е безкраен. Марката се споменава в парчета на Sister Sledge, Кание Уест и Соулджа Бой.

Основателят на марката Гучио Гучи е бил портиер в хотел Savoy в Лондон и вдъхновен от различните видове чанти за багаж, решил да открие собствен магазин за кожени изделия в родния си град Флоренция през 1921. "Душата на Gucci е в етикета "Произведено в Италия" (Made in Italy). Флорентинската култура, майсторите от Тоскана - те са голяма част от това, за което е всъщност Gucci", казва Джанини пред "Гардиън". Нейните любими експонати в музея са колекция от платнени чанти от 1940 г. Във времена, когато е било трудно да се открие качествена кожа, Gucci избира алтернатива - започва да раира материите, което в момента е и нещо като запазена марка на бранда. "За мен това, тези чанти за багаж, това е много емоционално, тъй като усещаш, че си застанал в началото на една история."

Според прес съобщението, музеят е официален и представя корените, еволюцията и културното влияниет на Gucci. С други думи, това не е просто музей, отбелязващ мястото на Gucci в популярната култура, но и опит да я контролира, допълва изданието.

Последвайте канала на

Борислава Борисова
2963 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини