В Германия не вярват на очите си: български автомобил с 66 дефекта

  • 06 юни 2019 15:34

  • 37491
  • 21
В Германия не вярват на очите си: български автомобил с 66 дефекта
© Pixabay

Преди броени дни полицаите в Люденшайд спрели за рутинна проверка български микробус с ремарке. На пръв поглед возилото направило добро впечатление. Но запуснатият вид на купето ги накарал да се вгледат по-внимателно. Привлечен бил и експерт, заедно с когото била направена детайлна проверка на техническото състояние на мерцедеса с българска регистрация.

В крайна сметка списъкът на дефектите се оказал рекордно дълъг - общо 66, от които 44 на микробуса и 22 на ремаркето. Според прессъобщението на полицията, спирачките на микробуса работели само отчасти, големи ръждиви дупки по шасито били криво-ляво запълнени и замазани с боя, а ремаркето изобщо нямало амортисьори. "Ръждясалата щайга", както я нарича списание "Фокус", незабавно била спряна от движение, а срещу шофьора е издадено наказателно постановление.

Най-важното - номерът на шасито?

Най-куриозното е, че както микробусът, така и ремаркето само преди четири седмици успешно били преминали годишен технически преглед в България. Огромният брой дефекти обаче явно не е смутил там никого, констатира вестник "Вестфаленпост". Редица издания не крият удивлението си от този факт и пишат: "66 дефекта! Опасното возило е имало валиден печат за годишен технически преглед от България".

Специализираното списание за автомобилисти "Аутобилд" говори за "българска бричка". А в един блог на германци, преселили се в България, една жена споделя впечатленията си от това как се преминава годишен технически преглед в България. Тя твърди, че най-голямо внимание българските проверяващи отделят на двигателя и най-вече на това дали номерът на шасито отговаря на този, който е вписан в документите на колата. Германката дори посочва, че могат да се ползват услугите на пенсиониран български полицай, който срещу съответно заплащане помага, ако има някакви "проблеми".

Как го правят германците?

В Германия техническите прегледи на колите са сериозно изпитание за всички шофьори и собственици. Още преди датата на прегледа повечето автомобили преминават на предварителен преглед в сервиза, където се отстраняват евентуалните дефекти. В противен случай собственикът рискува изобщо да не получи печат за годност от оторизираните центрове за годишен технически преглед. Ако там се установят по-сериозни неизправности, автомобилът незабавно се спира от движение, докато те не бъдат отстранени. А след това се минава на повторен преглед. По данни на TÜV Rheinland (един от тези центрове в Германия), през миналата година над една пета от автомобилите (21,2%) не са получили печат за годност от годишния преглед и е трябвало да се връщат на "поправителен".

Германските медии често съобщават за технически неизправни български автомобили и товарни камиони, движещи се по магистралите на страната. През миналата година например от движение е бил спрян ТИР с българска регистрация, чиито спирачки били почти неработещи. На шофьора и на собственика са били наложени солени глоби, отбелязва "Вормзер Цайтунг".

Последвайте канала на

Дойче веле
37491 21

Свързани новини

Коментари 21

Добави коментар
Ром от Лом

2019.06.06 | 15:47

1

Расисти

auuu

2019.06.06 | 15:55

2

милите мамини - те
какво са видели
я да дойдат на един курс в БГ по оцеляване

Ь

2019.06.06 | 16:12

3

Така е, нека научим германците как се живее лошо, вместо да се мъчим ние да живеем добре...

Гост

2019.06.06 | 16:14

4

Е то сега пак е добре, преди можеше да отидеш на технически само с талончето хахаха

2019.06.06 | 16:36

5

savsem normalno kato pri registracia i tehniceski pregled ne ti preglejdat kolata a gledat da ti vzemat parite.

Някой си

2019.06.06 | 17:09

6

Ми то тука в БГ-то техническите прегледи са напълно формални!

Mladen Milanov

2019.06.06 | 17:10

7

ama nikoi ne go interesyva kak go pravjat GERMANZITE.Te imat edin ptoblem i toi e che se misljat inqgi za Nomer 1.PFFFffff

Те не се мислят безпочвено!

2019.06.06 | 18:59

17

Цял свят знае за немска дисциплина и инженетство.
Колко автомобилни марки има там и колко в останалата част на света?
Да не ги сравняваме с нас, че е повече от глупаво.
Справка:КАТ- 40 %от колите в бг са над 20г.
Има един град в Германия в който е гл. управление и производство на ДВЕ! от най-известните марки.
Града се казва Щутгард. Сети се кои са марките.

MM

2019.06.06 | 18:40

14

Samo za balgari na balgarski...

Кур

2019.06.06 | 17:55

11

пиши на Бг бе цървул

asd

2019.06.06 | 17:14

8

e нали имало камери.))))

Уча се !

2019.06.06 | 18:18

12

Имало....!?

Ама има и корупция !

За това искаме, да сме в евросъюза, а не в Евразия !

В Европа, прашка няма !
Или се оправяш или ти го слагат на два ката !

Голф

2019.06.06 | 17:32

9

Ама само българските автомобили са неизправни, другите са ОК, така ли?

До гоуфу

2019.06.06 | 17:53

10

Да така !
Ти защо се учудваш ?
Не знаеш ли, как се взима ТП в Бъгария?
И не знаеш ли, че.това, което си написал, е признак на тъпотия ?

Blackdevill

2019.06.06 | 18:19

13

Защо не пишат за тези които са спрели и са били изрядни, а пишат само за недостатъците.

Юрген

2019.06.06 | 19:02

18

нямаше да пишат, ако бяха едно-две неща.
и ако завъртиш 1000-2000 там, ще разбереш.

Ханс

2019.06.06 | 18:52

15

Първо: очевидно е, че собственика е мангал.
Второ: по-важното е как се представяме пред германците с нашия ТЮФ.
Трето, аз съм минавал предварителен преглед в Германия с 20 г. Ауди.
Имаше само един лагер на главина за смяна.
Това, ако не броим задържал сп. цилиндър, който благодарение на оторизиран Анди сервиз в Бургас не беше сменен и се наложи да го сменям в Германия.

Добави коментар

Водещи новини