В Германия не вярват на очите си: български автомобил с 66 дефекта

Преди броени дни полицаите в Люденшайд спрели за рутинна проверка български микробус с ремарке. На пръв поглед возилото направило добро впечатление. Но запуснатият вид на купето ги накарал да се вгледат по-внимателно. Привлечен бил и експерт, заедно с когото била направена детайлна проверка на техническото състояние на мерцедеса с българска регистрация.

В крайна сметка списъкът на дефектите се оказал рекордно дълъг - общо 66, от които 44 на микробуса и 22 на ремаркето. Според прессъобщението на полицията, спирачките на микробуса работели само отчасти, големи ръждиви дупки по шасито били криво-ляво запълнени и замазани с боя, а ремаркето изобщо нямало амортисьори. "Ръждясалата щайга", както я нарича списание "Фокус", незабавно била спряна от движение, а срещу шофьора е издадено наказателно постановление.

Най-важното - номерът на шасито?

Най-куриозното е, че както микробусът, така и ремаркето само преди четири седмици успешно били преминали годишен технически преглед в България. Огромният брой дефекти обаче явно не е смутил там никого, констатира вестник "Вестфаленпост". Редица издания не крият удивлението си от този факт и пишат: "66 дефекта! Опасното возило е имало валиден печат за годишен технически преглед от България".

Специализираното списание за автомобилисти "Аутобилд" говори за "българска бричка". А в един блог на германци, преселили се в България, една жена споделя впечатленията си от това как се преминава годишен технически преглед в България. Тя твърди, че най-голямо внимание българските проверяващи отделят на двигателя и най-вече на това дали номерът на шасито отговаря на този, който е вписан в документите на колата. Германката дори посочва, че могат да се ползват услугите на пенсиониран български полицай, който срещу съответно заплащане помага, ако има някакви "проблеми".

Как го правят германците?

В Германия техническите прегледи на колите са сериозно изпитание за всички шофьори и собственици. Още преди датата на прегледа повечето автомобили преминават на предварителен преглед в сервиза, където се отстраняват евентуалните дефекти. В противен случай собственикът рискува изобщо да не получи печат за годност от оторизираните центрове за годишен технически преглед. Ако там се установят по-сериозни неизправности, автомобилът незабавно се спира от движение, докато те не бъдат отстранени. А след това се минава на повторен преглед. По данни на TÜV Rheinland (един от тези центрове в Германия), през миналата година над една пета от автомобилите (21,2%) не са получили печат за годност от годишния преглед и е трябвало да се връщат на "поправителен".

Германските медии често съобщават за технически неизправни български автомобили и товарни камиони, движещи се по магистралите на страната. През миналата година например от движение е бил спрян ТИР с българска регистрация, чиито спирачки били почти неработещи. На шофьора и на собственика са били наложени солени глоби, отбелязва "Вормзер Цайтунг".

Коментари

  1. 2019.06.12 | 08:04

    Да дподеля че и тук си има начини да се вземе прочутия ТЮФ печат

  2. 2019.06.07 | 01:21

    А самите германци които живеят в България въобще не се съобразяват с нашите правила на движението по пътищата ! Пият и карат си колите и хич не ги подържат !

  3. 2019.06.07 | 00:30

    Германия изобщо не е това което се представя от медиите. Нито чужденците стават немци, нито боклуци не се хвърлят по улиците, да не говорим че и прословутия тюв се минава също по различни начини. Експлоатацията на работници е нещо нормално. Неможе да се казва че е чисто защото всички ползват кошчета и всички да вярват в това. Просто в Германия има хиляди служби и някой нещастен аусландер сабира боклуци по цял ден.

  4. 2019.06.06 | 18:19

    Защо не пишат за тези които са спрели и са били изрядни, а пишат само за недостатъците.

    1. 2019.06.06 | 19:02

      нямаше да пишат, ако бяха едно-две неща.
      и ако завъртиш 1000-2000 там, ще разбереш.

  5. 2019.06.06 | 17:10

    ama nikoi ne go interesyva kak go pravjat GERMANZITE.Te imat edin ptoblem i toi e che se misljat inqgi za Nomer 1.PFFFffff

    1. 2019.06.06 | 18:59

      Цял свят знае за немска дисциплина и инженетство.
      Колко автомобилни марки има там и колко в останалата част на света?
      Да не ги сравняваме с нас, че е повече от глупаво.
      Справка:КАТ- 40 %от колите в бг са над 20г.
      Има един град в Германия в който е гл. управление и производство на ДВЕ! от най-известните марки.
      Града се казва Щутгард. Сети се кои са марките.

    2. 2019.06.06 | 18:40

      Samo za balgari na balgarski...

    3. 2019.06.06 | 17:55

      пиши на Бг бе цървул

  6. 2019.06.06 | 18:59

    Най - лошото е че се възмущаваме от истината! "народ от конекратци"

  7. 2019.06.06 | 18:52

    Първо: очевидно е, че собственика е мангал.
    Второ: по-важното е как се представяме пред германците с нашия ТЮФ.
    Трето, аз съм минавал предварителен преглед в Германия с 20 г. Ауди.
    Имаше само един лагер на главина за смяна.
    Това, ако не броим задържал сп. цилиндър, който благодарение на оторизиран Анди сервиз в Бургас не беше сменен и се наложи да го сменям в Германия.

  8. 2019.06.06 | 17:14

    e нали имало камери.))))

    1. 2019.06.06 | 18:18

      Имало....!?

      Ама има и корупция !

      За това искаме, да сме в евросъюза, а не в Евразия !

      В Европа, прашка няма !
      Или се оправяш или ти го слагат на два ката !

  9. 2019.06.06 | 17:32

    Ама само българските автомобили са неизправни, другите са ОК, така ли?

    1. 2019.06.06 | 17:53

      Да така !
      Ти защо се учудваш ?
      Не знаеш ли, как се взима ТП в Бъгария?
      И не знаеш ли, че.това, което си написал, е признак на тъпотия ?

  10. 2019.06.06 | 17:09

    Ми то тука в БГ-то техническите прегледи са напълно формални!

  1. 1
  2. 2

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Любопитно

още

Анкета

Слушате ли подкасти?

Слушате ли подкасти?

Избрано от Интернет