Изборът на тоалетна хартия говори за оптимизма на потребителите

  • 18 март 2015 14:22

  • 2063
  • 0
Изборът на тоалетна хартия говори за оптимизма на потребителите
©

Икономическата сила на Германия според мнозина се дължи на спестяванията, доброто финансово планиране и въздържането от прекалено прахосничество, пише dnevnik.bg.

Финансовата предвидливост на германците обаче не се изчерпва само с това – тя може да бъде разпозната дори и в избора им на… тоалетна хартия.

Германците наистина прилагат убежденията си на практика и това проличава от потребителските проучвания на Euromonitor, публикувани от британското издание Guardian. Според данните мнозинството от германците (около 55%) предпочитат т.нар. икономична тоалетна хартия – обичайно по-тънка, по-евтина, без излишни забавни украшения и неомекотена.

За сравнение, италианските потребители много по-често избират луксозна трипластова тоалетна хартия. Дори и тази пазарна ниша обаче страда по време на дълговата криза – след наложените икономически съкращения в Италия делът на потребителите на този лукс драстично намалява.

Евтината тоалетна хартия е фаворит и на пазара на германската съседка Франция, въпреки че пазарният ѝ дял там е доста по-нисък – 39%.

Великобритания се отличава от останалите европейски страни в особената класация – само 5.3% са продажбите на по-евтините марки тоалетна хартия от целия пазар.

Потреблението на продукти за краткосрочна употреба е важен показател за финансовата сигурност на населението на една държава.

По-рано този месец Institute for Fiscal Studies публикува доклад, според който липсата на следкризисно увеличение на харченето за недълготрайни продукти, като например храна, гориво и, разбира се, тоалетна хартия, е индикатор, че потребителите все още не очакват добрите времена да продължат дълго.

Последвайте канала на

Борислава Борисова
2063 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини