-
26 юли 2011 18:19
- 1152
- 0
В близко бъдеще ще има все по-сегментирани по-компетентност длъжности, насочени към социалните мрежи, това прогнозира блогърът и ПР специалист Бисер Вълов.
Вълов работи от 4 години в агенция APRA Porter Novelli, като настоящият му пост е "Мениджър нови медии". Отговаря за дигиталните услуги на агенцията, обединени в звеното APRA Digital.
Ако преди време не съм си и представял, че днес ще опростявам същността на отговорностите си с думите „работя фейсбук и социални медии”, то в бъдеще ще има все по-сегментирани по компетентност длъжности, насочени към отделните социални платформи в онлайн пространството, предполага блогърът.
Комуникациите сами по себе си не са се променили чак толкова. Промяната преди всичко е в бързината и по-личното общуване. Ако в еволюционния си процес маркетингът е преминал през етапите на размяна на послания един към един, един към няколко и един към милиони, то през двадесет и първи век сме свидетели и участници в относителен рестарт на процеса, обяснява експертът.
На компаниите им се налага да подновят личното общуване един към един, защото в противен случай се държат неадекватно спрямо средата. Хората са в социалните медии, за да споделят, да се забавляват и да водят диалог, а не за да слушат едностранна пропаганда, „изпъстрена” с рекламни послания, отбелязва Вълов.
Най-разумно е винаги да се отделя достатъчно време и внимание за определяне на целите и проучване кои методи на дигиталния маркетинг биха били най-релевантни в конкретната ситуация, съветва той. Ако тези етапи се пропуснат, почти сигурно е, че всички останали усилия ще са напразни и хаотични.
Днес в интернет разполагаме с достатъчно инструменти за измерване и откриване на необходимите ни данни, за да може всеки, който отдели време за търсене, да открие необходимите му отговори. След това е по-лесно – в България вече има достатъчно компетентни консултанти по дигитален маркетинг и комуникационни специалисти, които да измислят качествени кампании, обяснява Вълов.
На непрофесионалисти, които сега навлизат в работата със социални медии, той препоръчва да се заредят с търпение и да отделят достатъчно време, за да се учат от чуждия опит.
А когато изградят увереност, че могат да се справят с най-опасните страни на комуникацията в социалните медии, да имат смелостта да експериментират. Няма как да се отличим и да оставим следа, ако крачките ни винаги попадат във вече оформените стъпки на тези преди нас, смята експертът.
Вълов е един от лекторите, които ще говори на семинара Digitex 2011. Неговата тема е „маркетинг на харесването”.
Ще опитам да представя с практически примери и наблюдения от опита ми каква е разликата между компаниите, които са лидери в социалните медии и тези, които действат според традиционните разбирания за маркетинг и не успяват да постигнат завидни резултати. Сам по себе си „маркетингът на харесването” отново не е съставен от качествено нови инструменти или начини за общуване.
Той е по-скоро една добра „рецепта”, която трябва да се приспособява към различните вкусове. Има причини за превръщането на някои брандове в култ от феновете им и аз ще говоря именно затова, споделя ПР експертът.
Последвайте канала на
Свързани новини
Фейсбук остана без милиони потребители
15 юни 201115:01
Потребителите на Фейсбук са 6 вида, твърдят психолози
13 май 201118:28
Фризьорите в Индия са по-богати от програмистите
27 август 201409:26
Първият опит зад волана с фатален край
01 юли 201411:15
Компания ни трие компроматите в интернет
24 юни 201414:27
ЦСКА - София: Платихме глобата на УЕФА, лицензът не е застрашен
Бленджини определи състава на България за първия турнир от VNL
Следете на живо последния кръг в Бундеслигата
Батков: Сираков трябва да се разбере с всички фракции, чакам го на могилката
ЦСКА - София гони второто място, но Крумовград иска да продължи впечатляващата си серия
Без шанс за Европа Локо (Пд) и Левски приковават вниманието на "Лаута"
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Кирил Петков обясни за охраната от НСО и защо не е видял как е станала катастрофата
18 май 202414:56
Стана ясно кой е загиналият младеж на АМ „Тракия“
18 май 202413:55
Румен Радев за войната в Украйна: Нужен е разум, а не наливане на още оръжия
18 май 202412:26
Председателят на СОС обяви, че ще сезира компетентните органи заради Симеоновския лифт
18 май 202413:31
Георгиев (ГЕРБ-СДС): Обещано-изпълнено: В София ще се създаде фонд за социални дейности за пенсионери!
18 май 202415:33
Зеленски към съюзниците: Нуждаем се от 120-130 изтребителя F-16
18 май 202413:09
Мицотакис с остра закана към Северна Македония
18 май 202414:45
Състоянието на Фицо е стабилизирано, но остава сериозно
18 май 202415:48
Крайнодесен португалски политик: Турците не се славят като най-усърдно работещите хора в света
18 май 202412:53